Gå til innhold

Acrox mus. Bra, eller?


Anbefalte innlegg

Sjekk ut denne spesielle musen de selger hos Clas Ohlson:

 

324086_Xw4.jpg

 

Litt info om den finner du her. Tredje nedenfra. Det essensielle er at den har en "scrolle-ball" i stedet for et scrolle-hjul. Virker ganske nyttig å kunne scrolle til siden eller på skrå nedover når ting glir ut i bredden. Fint for oss som har liten oppløsning til å kunne se på store bilder, og kanskje spesielt når hele forum-layout'en blir herpa av at noen poster et altfor bredt bilde... for ikke å snakke om de som driver med Excel.

 

I tillegg kan en velge å bruke ballen i midten som en trackball (styre selve musepekeren).

 

Så er det noen som har prøvd denne nyvinningen? Spent på om dette konseptet funker like bra i praksis som det gjør i hodet mitt. Her er hjemmesiden til produsenten:

http://www.acrox.com.tw/mouse.htm

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Min generelle erfaring er at mus o.l. fra Clas Ohlson er elendig! (Vel, egentlig det meste) :thumbdown:

 

Den er helt sikkert praktisk, men jeg tipper den har dårlig kvalitet på leser og hvordan den er sammenskrudd!

Ville heller prøvd meg på noe slikt.

Edit: Vet ikke om den støtter akkurat den scrolle-funksjonen, da... :hmm:

Endret av kristteo
Lenke til kommentar

Har leita men ikke funnet mye info om musene fra Acrox på nettet dessverre. Fant en liten test (link) gjort av en bruker. Det er ikke helt den samme musa som selges hos Clas Ohlson, den som er testet er beregnet til bærbare og er derfor litt mindre, dessuten har den midtknappen integrert i selve ballen (hvordan de nå enn har fått det til).

 

Når det gjelder følsomheten på scroll-ballen så kan jo den alltids justeres i driveren. Og dette kan gjøres separat for begge aksene, horisontalt og vertikalt. Det kan jo være greit å ha større følsomhet på den horisontale aksen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...