Gå til innhold

Overrasket over Harman/Kardon


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Det blir Vincent sv-388 på meg. Verdens kraftigste hjemmekinoforsterker:

 

g_sv388_sb3.gif

 

Med sine 6*130w i 8 ohm og trafoer som er villig til å gi ut 2000Watt så håper jeg dette vil bli bra.

Lekker den der ja! Men hva skal du med så sinnsykt mye power? Hvorfor ikke kjøpe en Rotel? Den er nok billigere en Vincent.

Lenke til kommentar
Lekker den der ja!  Men hva skal du med så sinnsykt mye power?  Hvorfor ikke kjøpe en Rotel?  Den er nok billigere en Vincent.

Rotelen (rsx1056?) og Vincenten koster omtrent det samme. Det er 2 vidt forskellige produkter. Rotel har avansert Dsp og haugevis med innganger. Vincent har derimot kun det mest nødvendigste, men det holder akkurat til mitt bruk. Vincent prioriterer skikkelig effektforsterker og det er den jeg setter pris på. Det blir deilig og alltid kunne ha effekt til overs.

 

Selgeren fortalte meg at han hadde prøvd en h/k avr7000 opp mot denne og at h/k var slapp og ukontrollert i bassen i forhold...

 

Vincent er en Perfekt match til Dali Blue som jeg er eier av.

Endret av cdrom
Lenke til kommentar
Lekker den der ja!  Men hva skal du med så sinnsykt mye power?  Hvorfor ikke kjøpe en Rotel?  Den er nok billigere en Vincent.

Rotelen (rsx1056?) og Vincenten koster omtrent det samme. Det er 2 vidt forskellige produkter. Rotel har avansert Dsp og haugevis med innganger. Vincent har derimot kun det mest nødvendigste, men det holder akkurat til mitt bruk. Vincent prioriterer skikkelig effektforsterker og det er den jeg setter pris på. Det blir deilig og alltid kunne ha effekt til overs.

 

Selgeren fortalte meg at han hadde prøvd en h/k avr7000 opp mot denne og at h/k var slapp og ukontrollert i bassen i forhold...

 

Vincent er en Perfekt match til Dali Blue som jeg er eier av.

Vincenten hadde nok fortjent noen bedre høyttalere enn Dali blue.Dali Evidence for eksempel. Vincenten kan man vel si er Hi-End,mens Dali blue er budsjett Hi-Fi,så det blir vel egentlig litt feil.

Lenke til kommentar
Vincenten hadde nok fortjent noen bedre høyttalere enn Dali blue.Dali Evidence for eksempel. Vincenten kan man vel si er Hi-End,mens Dali blue er budsjett Hi-Fi,så det blir vel egentlig litt feil.

Hehe. Nå har jeg endelig skrapt sammen til komplett Blue. Det er begrenset hva en 17 årig student har råd til... :ermm:

Lenke til kommentar
Hi-Fi Center Kjeden har satt ned AVR 330 til 5995!  Løp å kjøp!!!

Så det i dag, jeg og faren min skulle ned og se på forsterkere. Vi endte på denne siden han bare har to fronter og en sub. 2x120W i 8 ohm er ikke dumt det for 5000kr ;)

 

Harman all the way baby! :w00t:

Har lurt litt på å kjøpe denne.. funker den bra ? positivt\negativt med den?

er på jakt etter en stereoforsterker som kan drive store høytalere uten å miste kontroll..

 

Noen som veit åssen denne er i forhold til nad sine forsterkere i noenlunde samme prisklasse?

tenker da på 352 og 372..

Den funker supert. Ingen feil på den, lekkert design, greit med funksjoner og masse kraft! Denne passer meget godt til det den er laget for. Kjempe kontroll på høyttalerne. Prøvde den med mine JBL E-100 høyttalere, det slo og trøkka godt. Hvis jeg skal sammenligne AVR3480 med AVR5500 i stereo så er de omtrent like, bare 3480 har bedre kontroll på høyttalerne, men AVR5500 har mer krefter å gi. Jeg vil anbefale begge på det varmeste, ivertfall langt over Marantz! ;)

Lenke til kommentar

Vincenten er i hus. Den sparker virkelig godt i fra! Det er en god følelse og alltid ha kraftreserver. Under en thx-intro trakk anlegget så mye at tvn skrudde seg av selv på en 16A kurs... Men uansett så er den det beste jeg har hørt når jeg tenker på dynamikk og kraft i surround.

Lenke til kommentar
Vincenten er i hus. Den sparker virkelig godt i fra! Det er en god følelse og alltid ha kraftreserver. Under en thx-intro trakk anlegget så mye at tvn skrudde seg av selv på en 16A kurs... Men uansett så er den det beste jeg har hørt når jeg tenker på dynamikk og kraft i surround.

Dæven du er en heldig mann! Skulle gjerne hatt en sånn jeg å! :dribble:

Lenke til kommentar
"Fikk" du den for 10 000kr ?

Stemmer, den er på tilbud diverse steder til 10000,- for øyeblikket hos et par tre forhandlere. Sinnsykt mye for pengene om man ikke har behovet for alt det ekstra mølet som allikevel ikke trengs som man finner i normale receivere.

 

Fikk i dag stilt den inn korrekt med RadioShack lydmåler og så Star Wars Episode 1 etterpå.

 

Hadde frysninger omtrent gjennom hele filmen. Vincenten har en slik kontroll og en storartet spilleglede at det er en fryd og høre på :love:

Lenke til kommentar
  • 8 måneder senere...
Hi-Fi Center Kjeden har satt ned AVR 330 til 5995!  Løp å kjøp!!!Så det i dag, jeg og faren min skulle ned og se på forsterkere. Vi endte på denne siden han bare har to fronter og en sub. 2x120W i 8 ohm er ikke dumt det for 5000kr ;)

 

Harman all the way baby! :w00t:

få harman/kardon 3480 for 4300,- på hifi center. :thumbup:

Endret av oddis89
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...