Gå til innhold

Erfaringer med Dell bærbare


Anbefalte innlegg

Jeg har 2 bærbare maskiner fra Dell, en Latitude D800 og en Insperon 8200.

Har hatt diverse problemer med disse og kunne tenke meg å høre andre erfaringer om bærbare maskiner fra Dell.

 

Min Insperon begynner å dra litt på årene nå så jeg må si meg godt fornøyd med den opp til i det siste. Den har fungert helt fint til ca 3 mnd siden. Da fikk jeg nemlig problemer med harddisken, vet ikke hvorfor åg det fikset seg selv etter en stund. Men nå har den fått litt redusert lese og skrive hastighet. Det er også en stund siden jeg formaterte sist så det får sikkert ikke systemet til å virke noe raskere :p

 

Men så kommer vi til Latitude D800. Den er snart 1år og var fantastisk når den kom. Først var den strålende, med 16:9 skjerm, 512MB minne og 1,4GHz Intel Pentium M. Men nå er den slitsom og ubehaglig å jobbe med.

Den har stått på min kontor siden jeg fikk den å har gått på nettspenning nesten hele tiden. 2 ganger har jeg tatt ut batteriet i løpet av det 1 året jag har hatt den, og nå er klipsen som holder fast batteriet knekt. Disken har også gått litt i sirup av og til, å den utvik en del varme, dette gjør jo bare greia ubehaglig å jobbe på ettersom disken da varmer opp venster håndleds støtte. Tasraturet blir også kanske varmt, for av en eller annen grunn så blir den prossesoren Utrolig varm! Lys røret til skjermen er også en gangske stor varme utvikler. Det også ofte problemer med å skru den på hvis den står på nettspenning. Da virker det som om det starter men etter 1sec så er den av igjen.

 

Min erfaring med Dell sine bærbare er ganske delt, jeg er ganske fornøyd med Insperon men er ganske skuffet over Latitude,jeg føler det store minuset jeg finner med den er at den utvikler unødvendig mye varme fra alle komponenter.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg er kjempe fornøyd med min Inspiron 8600. Skal jeg trekke fram noe spess så må det være skjermen. 1920x1200 er digg! Den er så utrolig lyssterk og fin. Kan med hånden på hjertet si at jeg aldri har sett en bedre skjerm til bærbar.

 

Utrolig fornøyd med supporten fra Dell også. Har stort sett ingen ting å utsette på de. Jeg anbefaler hvertfall å kjøpe Dell.

 

:blush: Ble nesten litt mye dette....

Lenke til kommentar

Jeg har hatt ymse laptoper fra dell, de har funket bra de, men jeg syns de virker så billige (plastikk sak), men maskinvare/pris messig er de bra, supporten er også bra iallefall som privat, litt tungvint på bedriftssiden.

 

Jeg har gått over til ibm laptop nå, er kjempefornøyd med den!

Lenke til kommentar

jeg er kjempe fornøyd med min dell 9100, tok noe tid før jeg fikk maskinen.

maskinen fungerer perfekt i alle programmer, angrer for at jeg ikke bestillte tråløst nettverkskort. den negative kritikken maskinen fikk av hardware skjønner jeg ikke noe av(støy) maskinen er stor,men kraftig(alle monstre ER store)

P4/3.00-7200,60gig-128mb :thumbup:

Lenke til kommentar

Vel jeg vet ikke hva som kan være galt, men et tips er jo å prøve å oppdatere skjermkort driverene og VideoBIOS

 

Jeg må også si at jeg er fornøyd med oppløsningen, min insperon 8200 kjører 1600x1200 og det er helt krystalklart bilde.

eneste problemet mitt er å finne anime wallpares med så høy oppløsning :p

Lenke til kommentar

Han som startet denne tråden burde lære seg å defragmentere!

 

At en Centrino maskin lager mye varme er noe av det dummeste jeg har hørt noen gang. Det har aldri i verdenshistorien vært laget noen maskiner som lager mindre varme enn disse. Pga. dette er kjøleløsningen nedgradert! Derfor kan den kanskje virke varm men mye varme lager de ikke!

Lenke til kommentar

hvorfor tro du jeg nevnte at det var en centrino? nettopp fordi jeg syns den er for varm! Det er unaturlig at en slik prosessor skal bli så varm.

 

Og det at hardisken i Insperonen nå er treg har kansje litt med at den er veldig fragmentert ja, men den hadde hardware feil en tid tilbake å lagte stygge lyder. Det er nok hoved grunnen.

 

I tilleg kan jeg si at disken til Latitude ikke blir unaturlig varm, den er bare dårlig plasert slik at man kjenner det bedre.

 

EDIT: Skrive feil

Endret av N_E_O
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...