Gå til innhold

Bruk av javascript/php i ein form


Anbefalte innlegg

Eg har ein text input som eg vil at skal reloade siden vist bruker skriver noko inn i den.

 

Grunnen til dette er fordi at du skriver inn postnummer i det input feltet, og siden blir reloaded og resten blir automatisk fylt ut.

 

Er dette muleg å få til med javascript, eller bør eg bruke ein knapp dei trykker på vist dei vil at det skal bli fylt ut automatisk.

 

På forhand takk

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skal gå an med javascript. Vet ikke hvordan du har tenkt at resten skal printes ut, men hvis du har en funksjon som gjør dette, som f.eks heter fillOut, kan du gjøre sånn:

 

<input type="text" onblur="fillOut()"/>

 

Da vil funksjonen fillOut kalles opp når tekstboksen mister fokus. Var det sånn du mente?

 

EDIT: Skriveleif

 

btw: passer ikke dette bedre i javascript forumet? det er jo ikke akkurat php da..

Endret av opix
Lenke til kommentar

Eg ordla meg nok litt feil i den første posten.

 

Det eg lurer på om det er muleg å laste ein ny side vist ein bruker skriver eit postnummer i ein "text input".

 

Problemstillingen slik eg ser den er, korleis kan javascript koden vite om brukeren er ferdeg å skrive postnummeret slik at det kan reloade siden.

Lenke til kommentar

Hvis du lager et script som opix sier (bruker onBlur-eventen), så vil JavaScriptet kjøres når brukeren klikker seg ut av den tekstboksen (trykker tab, klikker i en annen boks, etc.). Deretter kan du jo bruke en eller annen funksjon for å submitte <form>'en, men det er det større sannsynlighet for at du får svar på i JS-forumet ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...