Prelude Skrevet 16. juni 2004 Skrevet 16. juni 2004 spiller en del NES/SNES emu spill, og har nå i det siste sugd meg på Silent Hill 3, som er designet for å bli styrt med en gamepad, så jeg er på jakt etter en god gamepad jeg kan kjøpe. fra tidligere har jeg en gammel utslitt PS1 liknende gamepad av ukjent merke med få og dårlige knapper så utskifting er høyst på tide. en del knapper er ett must, det samme med analoge thumbsticks, force feedback er ett stort pluss. en annen ting er at pad'en må være god å holde i, jeg har over normalen store hender og sitte med ett knøtt av en gamepad som jeg blir sliten/vond i hendene av er absolutt noe jeg ikke vil oppleve. pris er ikke noe stort problem. kan gjerne være trådløs men den må ikke spise batterier som om det var snacks en lørdags kveld. funderer litt om Logitech WingMan Wireless Gamepad kanskje er noe for meg. eller kanskje Thrustmaster FireStorm Wireless Gamepad.. er ikke helt sikker på den, ser så klossete og ubehagelig. ser også en gamepad hos komplett som heter Saitek P2500 Rumble Force Pad, men jeg har aldri hørt om saitek før. er det noe tess eller? noen som har erfaringer fra dem og er villige til å dele, eller vet om andre butikker som selger andre modeller/merker?
ebzter Skrevet 20. juni 2004 Skrevet 20. juni 2004 Skal også kjøpe gamepad. Anbefaleringer folkens? Kom igjen a, noen der ute må da ha en gamepad, de er fornøyd med? Alle tips mottas med takk. Gjerne tilbakemeldinger på de Prelude nevnte.
DjShugaA Skrevet 20. juni 2004 Skrevet 20. juni 2004 jeg har Saitek P3000 Wireless og er veldig fornøyd med den. Den kommer med 2 batterier så man bare stapper ene i laderen hele tiden. Har ikke hatt den veldig lenge enda men den virker ganske så holdbar. Er sånn gummistoff der du har fingra og på analog stikkene så det ikke glipper når det er litt svette Fin respons på knapper. (kunne godt hatt litt flere knapper men det funker) + den ser tøff ut
Stor Oddnoga Skrevet 20. juni 2004 Skrevet 20. juni 2004 Kjøp en PS2 pad og en overgang til USB på Clas Ohlson. Bedre pad får du ikke. :-)
Prelude Skrevet 20. juni 2004 Forfatter Skrevet 20. juni 2004 litt sen respons på denne tråden da men.. etter å ha lest litt rundt på tester på nettet så har jeg bestillt meg en Saitek P3000, trådløs med docking stasjon. nå i helgen har jeg lånt med en venn en Logitec wingman, trådløs, og etter å ha spillt med den i noen par timer så kjenner jeg det godt i hendene, og de små runde og forholdsvis høye knappene på den joypad'en er definitivt ikke behagelig, pluss jeg likte ikke noe særlig de konkave (uthulet) tommelstikkene. å holde tommelen nedi 'hullet' på de var praktisk vanskelig i spill som krever meget rask respons på stikka og å holde på kanten av tommelstikka ble løsningen. sånn totalt sett så likte jeg ikke noe særlig Logitec's gamepad. den var responsiv, det var den, men utformingen på knappene og tommelstikkene er ubehagelig og tildels vonde å bruke over lengre tid. akkurat nå så er jeg glad jeg bestillte Saitek'en isteden for Logitec'en som jeg orginalt hadde mest lyst på, men hvordan Saitek'en er får jeg se når den kommer i posten
ebzter Skrevet 20. juni 2004 Skrevet 20. juni 2004 Vurderer rett og slett denne: Logitech Wingman Precision Gamepad USB Gamepad/Spillutstyr til småpene 114 kr hos komplett.no. Rett og slett fordi jeg kun kommer til å bruke den i anledning Fifa, og andrre fotballspill. Synspunkter på denne? Det blir ikke aktuelt å gå over 350 kr for en kontroller jeg ikke bruker så veldig ofte - men som uansett er god å ha. Andre billige gamepad'er?
bleidd Skrevet 20. juni 2004 Skrevet 20. juni 2004 Kjøp en PS2 pad og en overgang til USB på Clas Ohlson. Bedre pad får du ikke. :-) Yes! Dette er den beste paden jeg har prøvd, og jeg har prøvd en del. Sitter perfekt i mine hender, og alle knappene er veldig "riktig" plassert ergonomisk synes jeg. Enkel å bruke, presis, og slitesterk til tusen. Konvertere får man "overalt" (på nettet da), så man trenger ikke gi 200 spenn for den på Clas. Her er et eksempel.
Stor Oddnoga Skrevet 20. juni 2004 Skrevet 20. juni 2004 Enig, Vandalen. Har hatt min i snart 3 år. Ikke noe galt med den enda. Kjekt å som ekstra til PS2´en også.
ebzter Skrevet 20. juni 2004 Skrevet 20. juni 2004 Takk for svar. Da går jeg for PS converter. Har jo PS2, og kontrollene der er jo glimrende
Stor Oddnoga Skrevet 20. juni 2004 Skrevet 20. juni 2004 Godt valg. PS2 kontrolleren er den beste til fortballspill i mine øyne.
Prelude Skrevet 23. juni 2004 Forfatter Skrevet 23. juni 2004 etter jeg har fått den nye gamepaden min, en Saitek P3000 Wireless, så har jeg spilt en god del med den og så lang må jeg si meg storfornøyd med valget mitt. den pad'en er meget lik PS2 i utforming men er en liten tanke større, den har gode gummi dekte håndtak for å forsikre seg at svette fingrer ikke glipper, gummi hoder på tommelstikkene, igjen for å forhindre glipp. den logitec pad'en jeg prøvde hadde verken gummibelegg på stikkene eller knapper ved press på stikkene. etter en god del timer med pad'en i hendene så føler jeg fortsatt ikke noe til den trettheten og verkingen jeg hadde i fingrene etter omtrent like lang tid med logitec pad'en. rett ut av boksen uten å installere drivere eller programmvaren som følger med så har pad'en 11 knapper, ikke seks som komplett sier, man kan bruke. installerer man driverene og programvaren så går en knapp over til shift funksjon og tillater via programvaren programmering av alternative funksjoner på alle andre knapper, noe som vil si, 20 knapper totalt man kan bruke i ett spill. profil programmvaren tillater meget avanserte macroer, forskjellige funksjoner ved trykk på knapp, hold av knapp og slipp av knapp. mapping av funksjoner av absolutt alle knapper, stikker og pilhjulet til alt man kan tenke seg. programvaren er i mine øyne lettfattelig og enkel i bruk, men meget kraftig funksjonalitet. de eneste minusene jeg kan komme på her og nå er pilhjulet føles litt stort og en tanke ubehagelig, samt pad'en har en litt 'billig look' over seg med sort plastikk og sølvfargede knapper. alt i alt, jeg er fornøyd med kjøpet jeg gjorde.
magnum44 Skrevet 24. juni 2004 Skrevet 24. juni 2004 Yes! Dette er den beste paden jeg har prøvd, og jeg har prøvd en del.Sitter perfekt i mine hender, og alle knappene er veldig "riktig" plassert ergonomisk synes jeg. Enkel å bruke, presis, og slitesterk til tusen. Konvertere får man "overalt" (på nettet da), så man trenger ikke gi 200 spenn for den på Clas. Her er et eksempel. Den på play.com er ubrukelig, den lagger uendelig mye og driverne til vibrasjon er buggy as hell. Jeg kan dessverre ikke anbefale andre men hvis det er noen som kan gå god for clas ohlsson sin, så sparer du deg garantert mye arbeid og banning og steiking over play.com sin adapter.
bleidd Skrevet 24. juni 2004 Skrevet 24. juni 2004 Yes! Dette er den beste paden jeg har prøvd, og jeg har prøvd en del.Sitter perfekt i mine hender, og alle knappene er veldig "riktig" plassert ergonomisk synes jeg. Enkel å bruke, presis, og slitesterk til tusen. Konvertere får man "overalt" (på nettet da), så man trenger ikke gi 200 spenn for den på Clas. Her er et eksempel. Den på play.com er ubrukelig, den lagger uendelig mye og driverne til vibrasjon er buggy as hell. Jeg kan dessverre ikke anbefale andre men hvis det er noen som kan gå god for clas ohlsson sin, så sparer du deg garantert mye arbeid og banning og steiking over play.com sin adapter. Min fra Play lagger ikke. Den bruker ikke drivere, bare WinXP sine. Men den er ikke kompatibel med NFS:U med mindre du har 2 kontrollere koblet til. Selv har jeg den + et par andre konvertere. Den beste jeg har er denne. Har enda til gode å finne spill den ikke passer sammen med. Clas sin er dyr, det var alt jeg ville frem til.
magnum44 Skrevet 24. juni 2004 Skrevet 24. juni 2004 Yes! Dette er den beste paden jeg har prøvd, og jeg har prøvd en del.Sitter perfekt i mine hender, og alle knappene er veldig "riktig" plassert ergonomisk synes jeg. Enkel å bruke, presis, og slitesterk til tusen. Konvertere får man "overalt" (på nettet da), så man trenger ikke gi 200 spenn for den på Clas. Her er et eksempel. Den på play.com er ubrukelig, den lagger uendelig mye og driverne til vibrasjon er buggy as hell. Jeg kan dessverre ikke anbefale andre men hvis det er noen som kan gå god for clas ohlsson sin, så sparer du deg garantert mye arbeid og banning og steiking over play.com sin adapter. Min fra Play lagger ikke. Den bruker ikke drivere, bare WinXP sine. Men den er ikke kompatibel med NFS:U med mindre du har 2 kontrollere koblet til. Selv har jeg den + et par andre konvertere. Den beste jeg har er denne. Har enda til gode å finne spill den ikke passer sammen med. Clas sin er dyr, det var alt jeg ville frem til. Min lagger ihvertfall så mye at det er klin umulig å ta frispark og lignende i Fifa. Jeg har testet med 3 forskjellige PC'er, men det er mulig jeg har fått en defekt. Stort sett er det i EA spill som er litt kinkige å få til å virke med enkelte adaptere. (Har de i det hele tatt hørt om DirectInput?) Play sin adapter som alle andre adaptere bruker drivere til force feedback, men de henger seg etter noen minutter i f.eks Hot pursuit 2.
bleidd Skrevet 24. juni 2004 Skrevet 24. juni 2004 Da er det nok du som har fått et mandagsprodukt ja. En kompis sin adapter fra Play funker også helt fint. Med force feedback, og uten noen form for ekstra drivere (i XP). Ingen av mine 3 adaptere trenger ekstra drivere for force feedback. Kjører du Win98 eller noe? EA-spill er litt dårlig laget slik ja. Men hvem bryr seg om FIFA-serien når man har Pro Evolution Soccer 3...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå