Gå til innhold

Sony VAIO maskiner


Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg lurer på hvordan Sony Vaio maskinene er i forhold til andre bærbare?

Det er ikke lett og finne noen tester av maskinene, så hvis noen har noen linker,

Kom med dem.

 

Har hatt noen dell og compaq maskiner, men etter og bært på 3-3,5 ++ kilo.

Så begynner jeg og bli lei.

Synes denne "Sony Vaio S1VP" som kommer til sommeren ser snærten ut.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Videoannonse
Annonse

Mine øyne har også falt på denne maskinen. Utrolig snertent format på den. www.trustedreviews.com har hatt en test av denne. Eneste de hadde å klage på var en litt bråkete vifte når maskinen gikk på nettstrøm (full cpu-hastighet).

 

Men jeg vet ikke om det er mulig å få den med norsk tastatur.. Noen som vet?

Lenke til kommentar

Jeg har også sett etter denne Vaio maskinen. De selger den på Gardermoen Flyplass, på utenriks. Den koster litt over 27.000,-, men så er den jo utrolig sexy og nice!

Jeg fant den også i Thailand, da kostet den ca. 16-17.000,-, men med Thai og engelsk tastatur.

 

Han på Gardermoen sa at de var de eneste som hadde denne maskinen i Norge, og at den ikke fantes med norskt tastatur enda, men vi får vente og se.. Den er jo rimelig ny..

Endret av Nicon
Lenke til kommentar

Det finnes ingen VAIO maskiner med norsk tastatur. Det har derimot dukket opp et par "beta" modeller som har norsk tastatur på diverse nettauksjoner. Sony har tidligere vist liten interesse for å komme med sine VAIO modeller i det skandinaviske markedet.

 

Jeg håper at Sony endrer strategien sin slik at vi her oppe i nord skal få glede av de lekre VAIO modellene.

Lenke til kommentar
Jeg har også sett etter denne Vaio maskinen. De selger den på Gardermoen Flyplass, på utenriks. Den koster litt over 27.000,-, men så er den jo utrolig sexy og nice!

Jeg fant den også i Thailand, da kostet den ca. 16-17.000,-, men med Thai og engelsk tastatur.

 

Han på Gardermoen sa at de var de eneste som hadde denne maskinen i Norge, og at den ikke fantes med norskt tastatur enda, men vi får vente og se.. Den er jo rimelig ny..

Hvor på gardermoen, skal på ferie til tirsdag, må prøve og få sett på den da.

Lenke til kommentar

Har selv to vaio GRX laptopper. Dvs. hadde en, skjermen ble knust på en flytur, og brukte nesten et år på å få tak i ny. Bruker nå den uten skjerm som desktop maskin.

Prøvde flere andre merker, men ble ikke fornøyd men noen av dem. Det som gjør GRX geniale er skjerm og jog-dial. Det som var dumt var at man fikk ikke den gode skjermen i kombinasjon med Centrino. Siden skjerm er viktig til mitt bruk ble det til at jeg kjøpte P4-M og god skjerm.

Nå har det kommet en A serie med centrino pakke og muligens enda bedre skjerm. Denne tror jeg drimot ikke har jog-dial.

 

Jog-dial er et scrollhjul med to knapper som kan brukes til å navigere i menyer uten å flytte muspekeren. Å ha et scrollhjul i steden for scroll knapper er noe alle produsenter burde ha gjort.

 

Skulle jeg kjøpt ny laptop i dag ville Vaio A serien helt klart vært høyt opp på ønskelista.

Personlig syns jeg engelsk tastatur er bedre å bruke enn norsk. Det har færre symboler enn det norske, men de man trenger er mer naturlig plasert.

 

På den negative siden - sony norge har ikke reserve deler, og er heller ikke villige til å ta dem inn selv man vet delenummeret. Support telefon finnes heller ikke i Norge, men om man ringer sony norge, kan man bli satt over til utenlandsk support, så man slipper høy telefonregning.

Lenke til kommentar
Jeg har også sett etter denne Vaio maskinen. De selger den på Gardermoen Flyplass, på utenriks. Den koster litt over 27.000,-, men så er den jo utrolig sexy og nice!

Jeg fant den også i Thailand, da kostet den ca. 16-17.000,-, men med Thai og engelsk tastatur.

 

Han på Gardermoen sa at de var de eneste som hadde denne maskinen i Norge, og at den ikke fantes med norskt tastatur enda, men vi får vente og se.. Den er jo rimelig ny..

Hvor på gardermoen, skal på ferie til tirsdag, må prøve og få sett på den da.

Husker ikke helt hva butikken heter, men det er der hvor elektronikk selges. Ved siden av den "narvesen"-liknende kiosken. Når jeg reise sto VAIO maskinen helt fremst i montern, lett synlig.. Over en ferrari rød Acer maskin! Du får se om du finner den..

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...