Gå til innhold

Salg av bærbar PC


Anbefalte innlegg

Jeg har planer om å selge min Bærbare Acer maskin og skaffe meg en iBook G4 i stedet. Har forresten fått masse bra info ved å lese gamle tråder om mac vs PC ol. Men det jeg trenger hjelp til er å finne en fornuftig pris til min gamle PC.

Det er altså en Acer TravelMate 244 LC

Intel® Celeron® processor 2.6GHz

15" XGA TFT skerm

256MB DDR SDRAM

30GB HDD

DVD+CDRW Combo

10/100 LAN

Tråløst nettverkskort

56Kbps modem

Li-Ion batteri,

Microsoft® Windows® XP Professional

 

Dette er min første egne PC så har ingen erfaring med salg, blir derfor veldig glad for alle slags råd. :hmm:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Første tips er vel å slenge den ut på bruktmarkedet her på barbara.no. Du sier ikke noe om hvor gammel den er/tilstand/ekstrautstyr osv. Fint å slenge med så mye info som mulig. Når det kommer til pris har jeg igrunn ikke noe fornuftig svar, alt jeg vet er at brukte pcèr har en tendens til å falle hodestups i pris med engang den er tatt ut av butikken. Er sikkert noen på forumet her som kan gi noen antydninger til pris.

Uansett, lykke til med evt. salg!

Lenke til kommentar

PC'en ble kjøpt i august/september i fjor for ca 12000,- Den er i veldig god stand med unntak av at ledningen ble utsatt for tennene til en hund en gang og er blitt teipet og litt forkortet, men den fungerer helt som den skal. Bør jeg oppgi nyprisen? Har også ekstra optisk mus fra logitech og sekk som jeg kan selge sammen med den. Vurderer og så selge skriver min en Epson Stylus Photo 750, men den er noen år gammel så får vel ikke så mye for den kanskje... Har som sagt ikke så peiling så kom gjerne med flere råd folkens. På forhånd tusen takk :D

Lenke til kommentar

6-7000 høres jo veldig bra ut. 7000 virker vel noe i overkant men hvis noen vil gi det skal ikke jeg være vrang :p

Lurer litt på en annen ting...har planer om å kjøpe en iBook G4 12" fra Mac fordi den er mindre og lettere og ta med seg og bråker mindre. Men jeg lurer litt på hvordan den prosessoren er i forhold til den på Aceren. Har veldig lite greie på dette men har lest litt om det her og skjønner at Celeron ikke er det helt store. Men likevel på Aceren er det 2,6 Ghz og på mac kun 1... Noen som har peiling på hvordan den ene er i forhold til den andre. Jeg liker og leke litt med videoredigering (på veldig amatør nivå) i Windows Moviemaker og har lyst til å kunne driver mer med det. Hvordan vil det være på Macen... Er det RAM eller prosessor som er viktigst med tanke på dette?

Oi, nå ble det mange spørsmål håper noen kan svare på noen av dem...

Lenke til kommentar

hm...

 

Den Celeron prosessoren yter veldig mye mindre pr. Hz enn den du finner i iBook G4

 

1 Ghz vil etter all sansynlighet overgår den Celeronen.. og det ganske greit...

 

 

Hva som er viktig når det gjelder videoredigering?

 

hm.. Du er jo ikke på proff nivå så du trenger liksom ike det beste... du bør vel ha 512 MB minne og relativt rask prosessor...

 

Tror nok den iBook'n vil være helt kurant for deg... stilig med så liten Bærbar også..

 

:w00t:

Lenke til kommentar
Litt off topic: Pc_Guru, åssen i all verden fungerer den greia i signaturen din?  :wow:    Vet ikke hva min ip adresse er helt, men tror den stemmer med det som stod i signaturen din.

Hilsen Noob :roll:

det er null problem å finne ut det, han har i signaturer. en nettside kan lese dette... han har bare laga et funky script ;) ganske kult

Endret av anderse_zne
Lenke til kommentar
Hei du..

 

Jeg må ha meg en ny laptop og kjøper gjerne din.

Men det haster for meg og jeg vet ikk eom du er klar for å selge sånn med en gang...?

 

Hvor i landet holder du til forresten?

 

 

-Xeo-

Jeg er klar til å selge hvis jeg får et godt tilbud...bor i Kristiansand

Lenke til kommentar
Litt off topic: Pc_Guru, åssen i all verden fungerer den greia i signaturen din? :wow: Vet ikke hva min ip adresse er helt, men tror den stemmer med det som stod i signaturen din.

Hilsen Noob :roll:

http://www.danasoft.com/

 

Her får du sånn sigg, men husk at det ikke er lov med bilder i siggen her på hardware. Dette regnes nok som et bilde.

 

Litt morsomt, for den greia til PC_Guru forteller meg at operativsystemet mitt er Mac. En smule feil, men...

Lenke til kommentar
Hei du..

 

Jeg må ha meg en ny laptop og kjøper gjerne din.

Men det haster for meg og jeg vet ikk eom du er klar for å selge sånn med en gang...?

 

Hvor i landet holder du til forresten?

 

 

-Xeo-

Jeg er klar til å selge hvis jeg får et godt tilbud...bor i Kristiansand

Hadde det supertravelt så jeg kjøpte meg en Compaq Evo sånn på sparket...lykke til med salget :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...