Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Lav signalstyrke på trådlåst nett

Anbefalte innlegg

Skrevet

Prøver å sette opp et trådløst nettverk mot naboen.

Avstanden er ca 25 m.

Utstyr:

Dlink DI 624 hos meg.

Dlink DWL-G520 nettkort hos naboen

Har signalstyrke på 4 %. Er ikke dette lavt?

Kan ikke brukes til noe når det er så lavt.

Hva kan jeg gjøre for å fikse på dette?

Må jeg investere i ekstra antenneforsterking? I tilfelle hvilket?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

trådløst funker best med fri sikt.. prøv å sett opp utstyr i vindu eller ute slik at dere får testet at det faktisk funker på den avstanden.. om du/dere har andre elektromagnetiske dingser i nærheten så kan de forstyrre signalet. sett f.eks ikke en skjerm i mellom sender og mottaker i rett linje..

Skrevet (endret)

Vet ikke om det er bare meg, men jeg synes D-link er noe shit angående dette. Hadde en D-link og hadde store problemer med å få gode signaler rundt omkring i huset. Kjøpte en 3Com og nå har jeg full fres overalt i huset + at jeg kan være ganske langt unna huset. Den står på akkurat samme stedet som D-link routeren jeg hadde, bortgjemt i en krok :)

Endret av Bente_kris
Skrevet

d-link har nå lansert en ny 5dbi antenne for pci-kort og ruter. Mitt råd er å bestille 3 av disse(koster 150 for en) og feste 2 av dem på ruterenen din og den siste på pci kortet. Antennen er 2,5 kraftigere en den som følgde med pci-kortet.

Skrevet

Har også en D-link router/tråløs sak. Utrolig dårlig signal på denne, selv på noen få meters hold. Skal kjøpe nytt accesspunkt meget snart, og da blir det ikke D-link. (Kanskje 3Com ;) )

Skrevet
d-link har nå lansert en ny 5dbi antenne for pci-kort og ruter. Mitt råd er å bestille 3 av disse(koster 150 for en) og feste 2 av dem på ruterenen din og den siste på pci kortet. Antennen er 2,5 kraftigere en den som følgde med pci-kortet.

Hvor får en kjøpt disse??

Inge

Skrevet

Vet ikke,,men det er faktiskt ganske artig og bygge KRAFTIG antenne istedet for 5dbi....det er litt lite uansett.

Gutta boys....sjekk dette ut da:)

Kompissen min og jeg har bygd hver sine 30 dbi antenner:)

Disse "ruler",,,det kan jeg love..

Link: http://www.trevormarshall.com/biquad.htm

Sjekk ut denne siden og sub-sidene.

Der står også hvordan dette bygges...

Lykke til til de som fristes.

Da blir signalstyrken veldig bra Wlan'ere.

Have fun.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...