Gå til innhold

Radeon x800 pro incoming, hva med mod?


Anbefalte innlegg

Sapphire Radeon X800 Pro VIVO Full-Retail now incoming! Levert inn på postsentralen i Stokke i dag. :D

 

Gleder meg villt til å få kortet, og skal (selvfølgelig) forsøke å modde til xt pe dersom minne og core tillater frekvensene.

 

MEN, jeg lurer på hva som er best å utføre modden med....det bør helst være noe som er reversible, slik at om modden ikke fung. så er det ikke krise.

 

Noen forslag?

 

Har funnet følgende foreløpig:

 

COnductive Pen (hva er dette på norsk og hvor får jeg det)

Varme rep kit for bilruter.

 

Anyone else?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tror ikke det vil bli noe problem å nå hastighetene du trenger for å flashe trygt til XT.

 

Jeg annbefaler selv window repair kit løsningen. De selger det billig på clahs Olson, og der varer "uendelig" med tanke på hvor mye du bruker på slike typer prosjekt.

 

Conductive pen (som på norsk vel blir noe som strømførende pen) er nok vanskligere å finne. Dessuten er det mye værre å få ultra-fin kontroll på hvor du "tegner" og ikke. Iogmed at kontaktene som skal kobles er utrolig små er det best med windo-kit'en som har en stoff man stryker på med en liten negle-lakk type børste. Bruker du tape for å maskere de områdene du ikke vil ha dette på, så kan du få utrolig god kontroll, og lage syltynne ledere med dette stoffet (som stivner etter en stund).

 

Kan ikke si hvordan alle conductive penner fungerer, men leder-stoffet min clahs olson kit er lett å fjerne i ettertid om man øsnker det, og ligger ikke igjen spor.

 

Skal du modde må du sansynligvis skrape kontaktflatene litt for å komme gjennom det tynne lakk-belegget. Gjør du det forsiktig så skal du likevel neppe lage noe merke som ser ut som om du har rotet med kortet. Det er egentlig det eneste finurlige med hele modden.

 

-Stigma

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...