petterpaalan Skrevet 15. juni 2004 Skrevet 15. juni 2004 Jeg har et lite problem. Jeg har kjøpt en ny data. Det er en Acer Veriton 7600g og jeg har skiftet til et nytt kabinett, men i det nye kabinettet funker ikke lyden. Den funka i den gamle. I det nye kabinettet er det en "pin" som ikke det er plass til på hovedkortet, og jeg lurer litt på om det kan være noe med det. På pinen står det "speaker". Plis svar!! Mvh. Kristian
1G FSB Skrevet 15. juni 2004 Skrevet 15. juni 2004 (endret) den pinèn er nok bare pipe lyden til den lille innebygde høyttaleren i kabinettet,,,den som piper om noe er galt... har du lydkort eller er det innebygd i hovedkortet? har du installert lyd driveren? Endret 15. juni 2004 av 1G FSB
miniPax Skrevet 15. juni 2004 Skrevet 15. juni 2004 Når du sier lyden ikke funker i det nye kabinettet, tenker du da på lyd i windows og spill osv, eller tenker du pc-speaker lyden (altså beepet når den starter opp)?
petterpaalan Skrevet 15. juni 2004 Forfatter Skrevet 15. juni 2004 Tenkte også at det ville være den interne speakeren, men var ikke helt sikker. Alle drivere er ornteli innstalert. Det er internt lydkort. Jeg tenker på lyden på spill og sånt.
1G FSB Skrevet 15. juni 2004 Skrevet 15. juni 2004 (endret) prøv å installere den nyeste driveren ,, gå på hovedkortprodusentens hjemmeside og last ned driveren til lyden... den skal også ligge på cden som fulgte med hovedkortet? har du slått på høyttalern? går ut i fra at du ikke har et annet lydkort i... bare ha 1 lyd driver installert omgangen.. jeg hadde samme prob ,men det rettet seg når jeg avinstallerte driveren og la den inn på nytt. Endret 15. juni 2004 av 1G FSB
petterpaalan Skrevet 15. juni 2004 Forfatter Skrevet 15. juni 2004 Har seff på høyttalerene... er ikke såpass noob at jeg ikke har gjort d. De nyeste driverene er installert. Lasta ned fra siden.
UAM Skrevet 15. juni 2004 Skrevet 15. juni 2004 Hvis det på det forrige kabinettet var utgang for lyd i front, og denne muligheten ikke finnes på det nye. Må du plasere en jumper der du koblet til front uttaket på det forrige. Hvis ikke er ugangen bak koblet bort. Nøyaktig hvordan jumperen skal plasseres kan du kanskje se på selve kortet.
petterpaalan Skrevet 15. juni 2004 Forfatter Skrevet 15. juni 2004 Hvilken jumper er det du mener egentli?? Tror kanskje det kan være problemet. Vet ikke jeg..
UAM Skrevet 15. juni 2004 Skrevet 15. juni 2004 Du hadde en ferdig kjøpt PC, er ikke sikkert at jumperen fulgte med, har du noen liggende hjelper det. Men saken er den at når du dytter inn noe i front utaket åpnes en bryter og bakutgangen kobles bort, de pinnene denne bryteren var koblet til må kortsluttes.
1G FSB Skrevet 15. juni 2004 Skrevet 15. juni 2004 er det en jumper? en liten sort pin? jeg mener en rød og en sort ledning som har en kontakt på seg som heter speaker som skal plasseres nederst på hovedkortet.
petterpaalan Skrevet 15. juni 2004 Forfatter Skrevet 15. juni 2004 Hmm... Det fulgte ikke med noen pins men det er mulig at jeg har noen liggende. Kan det holde med 1 pin? Jeg har ikke fler enn 2.
petterpaalan Skrevet 15. juni 2004 Forfatter Skrevet 15. juni 2004 1G FSB Skrevet 15/06/2004 : 20:56 er det en jumper? en liten sort pin? jeg mener en rød og en sort ledning som har en kontakt på seg som heter speaker som skal plasseres nederst på hovedkortet. Men den har ikke noe å si med lyden i windows. Bare på evt. feil.
UAM Skrevet 15. juni 2004 Skrevet 15. juni 2004 Som sagt de pinnene som skal kortsluttes finnes i gruppen av pinner som front uttaket var koblet til, det er to par som skal kortsluttes, hver for seg.
petterpaalan Skrevet 15. juni 2004 Forfatter Skrevet 15. juni 2004 (endret) UAM Skrevet 15/06/2004 : 20:59 Som sagt de pinnene som skal kortsluttes finnes i gruppen av pinner som front uttaket var koblet til, det er to par som skal kortsluttes, hver for seg. Tror du at du kunne forklart det på en litt lettere måte? Skjønner at det ikke er lett men... Endret 15. juni 2004 av petterpaalan
UAM Skrevet 15. juni 2004 Skrevet 15. juni 2004 Da må jeg spørre deg. Finner du pinnene som frontuttaks kabelen var koblet til?
UAM Skrevet 15. juni 2004 Skrevet 15. juni 2004 Uansett, to av disse pinnene skal kortsluttes for høyre kanal og to for venstre. Du trenger alltså to jumpere. Hvilke av de kan du kanskje se stå skrevet med liten skrift ved pinnene. Gjerne merket "jmp".
petterpaalan Skrevet 15. juni 2004 Forfatter Skrevet 15. juni 2004 Javel. Tusen takk. Fant bare 1 jumper men ska få tak i en i morgen. Tusen takk!!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå