Gå til innhold

HJELP Hovedfiltabell er ødelagt / Bad file record


Anbefalte innlegg

Fikk plutselig feil på en NTFS 50GB partisjon, til en 160GB Samsung IDE disk.

Dukker kun opp som Lokal disk (H) i Win Xp nå. Kan ikke gå inn på den. Disken er brukt i en server, kan den ha gått "varm"? De andre partisjonene funker fint.

 

Prøver kjøre CHKDSK /F men får feilmeldingen "Hovedfiltabell er ødelagt. CHKDSK avsluttes..." Prøver også sjekke med Partition Magic 8.0 men kommer ikke inn her heller. PM sin checkdisk gir feilmelding # 1507 "Bad file record signature".

 

Er det håp om redde de 50GB med data som ligger på denne partisjonen? Hva med Norton Disk Doctor, Norton Utilities eller Norton Systemworks osv osv.. Er det trygt å bruke DOS baserte fixdisk greier på NTFS disker??

Tar takke med alle typer tips. Thx!

Endret av MortenS
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kommer sikkert noen med den ordentlige linken snart, men det skal finnes et par programmer som takler dette, GetDataBack takler ntfs og sletta filer, ved å titte fysisk på disken om jeg ikke husker feil, så det programmet burde vel klare dette og.

 

Men det finnes programmer for å rense opp i mft, evt gjennopprette, sjekket M$?

Lenke til kommentar
Kommer sikkert noen med den ordentlige linken snart, men det skal finnes et par programmer som takler dette, GetDataBack takler ntfs og sletta filer, ved å titte fysisk på disken om jeg ikke husker feil, så det programmet burde vel klare dette og.

Jeg har prøvd alle recover/undelete programmer på jord men kommer ikke videre.. Finner ingen filer å recover heller :(

 

Har noen link til prg som forsøker å FIXE hovedfiltabellen (MFT) på partisjonen, ikke bare recover det som evt ligger der?

 

Jeg prøver gjerne noen linker til.. :no:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...