Gå til innhold

Knitring i høyttalere

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Uansett hva jeg gjør på, får jeg knitring i høyttalerene. Sjer bare vert halve minutt, i ca 0,5 sek..Men er sjukt irriterende..

Lydkort: Audigy 2

Høyttalere: Megaworks 5.1

Noen som vet hva feilen er?..

Mvh.

Selvaag

Endret av Selvaag
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har faktisk akkurat det samme problemet!

Har ikke de samme høyttalerene, jeg har noen Creative 6.1

Men jeg har samme kortet: Creative Aduigy SoundBlaster 2.

Sinnsykt irriterende!

Skrevet

Jeg har også det problemet, hadde akkurat tenkt til å poste det. jeg har creative 5.1 høytalere og et Aduigy Soundblaster 2 og et på hovedkortet. Samma greia på begge

Skrevet

Knitring i høytalere er ikke et uvanlig problem. Det kan være av flere orsaker som bl.a:

- Jordfeil, men som oftest kan man også høre en svak brumming. Er pc'n koblet til en jordet kontakt?

- Kontakter som sitter dålig i på pc'n. Vær sikker på at alle kontakter sitter onkli' på plass, ikke bare lydkontakter!

- Tro det eller ikke, men gamle eller slitte vifter kan orsake knitring. Skift til "børsteløse" vifter, de fleste nyere vifter er det.

- Overledning/kortslutting, mye støv i pc'n som kan gi overledning. Husk at det er følsom elektronikk i en pc som reagerer helt uførståelig.

- Andre forstyrrende elektriske installasjoner i huset/på samme el-kursen som pc'n er koblet på. Alle husker vel at fars gamle borrmaskin lavet brus på tv'n. Eller mekaniske termostater som lager knitter på radion.

-

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...