Høyland Skrevet 14. juni 2004 Skrevet 14. juni 2004 Hei Imorgen kommer mitt nye hk http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=300050&cks=PRL Og en 64amd 3200+ Jeg har aldri bytta et hk før. Jeg har et chieftech kabinet. Om noen kunne satt opp en liste over ting som er viktig å gjøre ved å bytte hk så er jeg takknemlig. feks hvordan jeg gjør med drivere osv rekkefølge ting bør gjøres i. Takk for hjelp
king_pedersen Skrevet 14. juni 2004 Skrevet 14. juni 2004 hmm... skal du ha en liste over hvordan du innstalerer det i kabinettet eller hvordan du innstalerer programvarer og slikt?
Gjest Slettet+6132 Skrevet 14. juni 2004 Skrevet 14. juni 2004 (endret) Jeg skrev en tråd...eeehh.. ett innlegg om det idag.. Heter "Bytte hovedkort - Tips"... Les det... Spøk til side: Dersom du har kjøpt ett hovedkort med ett helt annet chipset, *bør* du reinstallere OS (Win-et-eller-annet tipper jeg). Men det går ofte greit å: 1) Deinstallere alle drivere for nåværende HK (Add/Remove Programs). 2) Slå av maskin...bytte HK. 3) Boote pånytt.. og ha drivere klare.. enten lasten ned til HD eller på CD(som fulgte med). 3a) Det kan være nødvendig å boote i "Safe mode". Dersom du kun får BSOD.. må du nok formattere og reinstaller alt.. Det er da fint om du har egen partisjon for selve OS'et (Win??). Ellers tror jeg det finnes "ett par" tråder om dette allerede.. Søk i forumet ("bytte HK/hovedkort")... PS. Sjekka linken din først nå... Tipper du har noe A-socket (462) "greier" i Chieftec'en din nå... Du kan bare glemme det jeg skrev ovenfor... bortsett fra det å belage deg på formatering/"clean" install.. Endret 14. juni 2004 av Slettet+6132
SupremeX Skrevet 14. juni 2004 Skrevet 14. juni 2004 (endret) du tenkte vel på når du skal sette inn hovedkortet? Det er ikke vanskelig, bare pass på at de tingene som du skal skru fast hovedkortet i passer med skruehullene på selve hk'et, så skal det meste gå bra Og ja, det er lurt å formatere, ta en ny install av Windows, og legge inn alt på nytt. Lykke til! Endret 14. juni 2004 av SupremeX
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå