Gå til innhold

Trygt å klokke med PowerColor's orginalvifte?


Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har et PowerColor 9800 Pro, og viften har svarte plastikkfester. :(

 

Er det forsvarlig å klokke med denne kjøleren påmontert? Har hørt mye rart som kan skje med den kjøleren, alt fra at hele dritten detter av, til at viften snurrer så fort at den fyker av! :scared:

 

Hva sier dere?

Endret av tor_erik
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg sier klokk i vei! bare pass på at du har GOD luftgjennomstrømning(puh) i kabinettet ditt! se i min signatur hvor bra score jeg får med mitt powercolor kort med standard kjøling.

 

Viften detter IKKE av på de nye utgavene av PC sine nye kort

Har du kjøpt kortet for lenge siden eller i løpet av de siste mnd?

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Jeg fikk ny kjøler i posten når vifta stoppet. Den nye var helt lik, med sorte fester. Eneste forskjellen var størrelsen på "viftemotoren" (der hvor klistremerke sitter). Den gamle var 16mm mens den nye er 18mm.

Tror ikke fargen på feste har noen betydning ;)

Lenke til kommentar

Sjekk bakpå manualen din, der skal det stå: Revison A,B,C eller D.

Jeg har revisjon D (som jeg tror er den siste) den har svarteplastfester og jeg fikk med Counter-Strike: CZ i bundle.

 

RAM'en er av typen "Hynix"

 

 

edit: leif

Endret av SpinNdre
Lenke til kommentar
Sjekk bakpå manualen din, der skal det stå: Revison A,B,C eller D.

Jeg har revisjon D (som jeg tror er den siste) den har svarteplastfester og jeg fikk med Counter-Strike: CZ i bundle.

 

RAM'en er av typer "Hynix"

Det står Revison B på mitt. Bundle var Tomb Raider: Angel og Darkness og Big Mutha Truckers. RAM'en er Samsung. :thumbup:

Lenke til kommentar
Det står Revison B på mitt. Bundle var Tomb Raider: Angel og Darkness og Big Mutha Truckers. RAM'en er Samsung. :thumbup:

Det stod Revision B på mitt gamle (jeg fikk nytt på retur)

Det var Hynix på det gamle mitt også.

 

Men jeg tror Revision B er en litt eldre revisjon. Det står vel en dato på manualen også?

Lenke til kommentar
Det står Revison B på mitt. Bundle var Tomb Raider: Angel og Darkness og Big Mutha Truckers. RAM'en er Samsung.  :thumbup:

Det stod Revision B på mitt gamle (jeg fikk nytt på retur)

Det var Hynix på det gamle mitt også.

 

Men jeg tror Revision B er en litt eldre revisjon. Det står vel en dato på manualen også?

Ja, det står 20. Mai 2003... Ikke bra, er det? :ermm:

 

I tillegg står det 741-0XR9801010 og REVISION: B.

Lenke til kommentar
Det står Revison B på mitt. Bundle var Tomb Raider: Angel og Darkness og Big Mutha Truckers. RAM'en er Samsung.  :thumbup:

Det stod Revision B på mitt gamle (jeg fikk nytt på retur)

Det var Hynix på det gamle mitt også.

 

Men jeg tror Revision B er en litt eldre revisjon. Det står vel en dato på manualen også?

Ja, det står 20. Mai 2003... Ikke bra, er det? :ermm:

 

I tillegg står det 741-0XR9801010 og REVISION: B.

Så lenge kjøleren din ikke detter av kan du overklokke, hvis den detter av reklamerer du. Du kan også kjøpe en ny kjøler. Jeg anbefaler Arctic Cooling VGA Silencer som du får kjøpt hos feks. microplex.no

Lenke til kommentar
Det står Revison B på mitt. Bundle var Tomb Raider: Angel og Darkness og Big Mutha Truckers. RAM'en er Samsung.  :thumbup:

Det stod Revision B på mitt gamle (jeg fikk nytt på retur)

Det var Hynix på det gamle mitt også.

 

Men jeg tror Revision B er en litt eldre revisjon. Det står vel en dato på manualen også?

Ja, det står 20. Mai 2003... Ikke bra, er det? :ermm:

 

I tillegg står det 741-0XR9801010 og REVISION: B.

Så lenge kjøleren din ikke detter av kan du overklokke, hvis den detter av reklamerer du. Du kan også kjøpe en ny kjøler. Jeg anbefaler Arctic Cooling VGA Silencer som du får kjøpt hos feks. microplex.no

Er det ikke volsomt arbeid å få den på? Og man mister garantien?

Lenke til kommentar
Det står Revison B på mitt. Bundle var Tomb Raider: Angel og Darkness og Big Mutha Truckers. RAM'en er Samsung.  :thumbup:

Det stod Revision B på mitt gamle (jeg fikk nytt på retur)

Det var Hynix på det gamle mitt også.

 

Men jeg tror Revision B er en litt eldre revisjon. Det står vel en dato på manualen også?

Ja, det står 20. Mai 2003... Ikke bra, er det? :ermm:

 

I tillegg står det 741-0XR9801010 og REVISION: B.

Så lenge kjøleren din ikke detter av kan du overklokke, hvis den detter av reklamerer du. Du kan også kjøpe en ny kjøler. Jeg anbefaler Arctic Cooling VGA Silencer som du får kjøpt hos feks. microplex.no

Er det ikke volsomt arbeid å få den på? Og man mister garantien?

For meg tok det akkurat 3 min å sette på Arctic Cooler vifta..

En annen ting, ikke kjøp Arctic cooler fra microplex, kjøp den fra hwb.no istedet.

Microplex har nemlig fraktkostnader på 150 kr!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...