GCL Skrevet 11. juni 2004 Skrevet 11. juni 2004 Ok, har to spørsmål: 1. Har Telenor ADSL, og modem Thomson SpeedTouch 510i. Har fått hørt at det er innebygd router i denne, men har ikke greid å koble opp flere PC-er til nettet. Noen som vet noe om dette, og evt. hvor jeg får koblet meg opp? 2. Hvis modemet ikke har innebygd router, trenger jeg en ny med DHCP-server, slik at jeg kan være på nett med flere maskiner samtidig. Trenger noen anbefalinger på routere som 100% sikkert kan koble opp flere PC-er samtidig. Bør også være litt enkle å sette opp, for dette har jeg egentlig rimelig liten peiling på. På forhånd, takk.
agvg Skrevet 12. juni 2004 Skrevet 12. juni 2004 1. Har Telenor ADSL, og modem Thomson SpeedTouch 510i. Har fått hørt at det er innebygd router i denne, men har ikke greid å koble opp flere PC-er til nettet. Noen som vet noe om dette, og evt. hvor jeg får koblet meg opp? Det finnes både med og uten router, akt etter som hvor lengesiden du fikk det. Må du ringe opp fra en av maskinene?
GCL Skrevet 12. juni 2004 Forfatter Skrevet 12. juni 2004 (endret) 1. Har Telenor ADSL, og modem Thomson SpeedTouch 510i. Har fått hørt at det er innebygd router i denne, men har ikke greid å koble opp flere PC-er til nettet. Noen som vet noe om dette, og evt. hvor jeg får koblet meg opp? Det finnes både med og uten router, akt etter som hvor lengesiden du fikk det. Må du ringe opp fra en av maskinene? Er ikke helt dreven på dette, så vet ikke helt hva å ringe opp fra en av maskinene er Endret 12. juni 2004 av GCL
agvg Skrevet 12. juni 2004 Skrevet 12. juni 2004 Er ikke helt dreven på dette, så vet ikke helt hva å ringe opp fra en av maskinene er Hvis du har bare modem må du "ringe opp" oved ADSL-en, gjør du dette?
GCL Skrevet 12. juni 2004 Forfatter Skrevet 12. juni 2004 Er ikke helt dreven på dette, så vet ikke helt hva å ringe opp fra en av maskinene er Hvis du har bare modem må du "ringe opp" oved ADSL-en, gjør du dette? Hvordan kan man vite om man ringer opp eller ei da? Jeg har ingen peiling på hvordan jeg kan finne ut det, eller hva som i det hele tatt er forskjellen.
bentose Skrevet 12. juni 2004 Skrevet 12. juni 2004 Har du lagt inn brukarnamn og passord i modemet, eller på pc'en?
GCL Skrevet 12. juni 2004 Forfatter Skrevet 12. juni 2004 Har du lagt inn brukarnamn og passord i modemet, eller på pc'en? På PC-en, antar jeg. Skriver det inn på "boksen" som kommer opp når jeg trykker på ADSL-ikonet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå