Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Billig og bra trådløst nettverk?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heisann! jeg tenkte å kjøpe meg et trådløst nettverk for å dele adsl. og eventuelt dele filer/spille osv. men hovedsaklig dele adsl. Så jeg lurer på om jeg kan kjøpe det billigste nettverkskortet og ruteren da? eller må jeg kjøpe dyrt for at det skal fungere skikkeli? er det noe billigmerke som går for å være bra? må jeg ha nettverkskort og ruter fra samme merke eller går det like bra om det er fra 2 forskjellige merker?? masse spørsmål her folkens :) men jeg har ikke satt meg helt inn i det der med trådløst nettverk :hmm:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kjøp deg et trådløst "access point" aksess punkt, så bare bridger den mellom wlanet og lanet ditt :thumbup:

På komplett finner du billigere wlan routere, men kortene og router/access point burde være av samme merke, da enkelte merker enkelt og greit ikke fungerer sammen... :dontgetit:

Skrevet

Jeg har nettopp skaffet meg trådløst nettverk. Kjøpte SMC, både router og klientkort, siden mange tester har konkludert med, at et merke ofte ikke fungerer bra sammen med bestemte andre merker.

Ang. pris, så lå dette på i underkant av 2Kkr for router + 2 klientkort (PCI). Tror ikke dette er å betrakte som i den dyre enden akkurat.

Hadde litt trøbbel med å få det til å fungere :mad: - men dette kan like godt bero på manglende peiling fra min side som dårlig hardware. :blush: Anyway, nå funker det ihvertfall <banke i bordet>...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...