Gå til innhold

Bærbar pc m/widescreen igjen...


Anbefalte innlegg

Prøver igjen, eg.

Blir liksom ikkje heilt klok på svara eg får.

For det første er eg ein smule trøtt av å forklare kvifor eg ikkje vil ha mac, eg spør etter pc, ferdig med det.

For det andre klarar eg enda ikkje å sjå at det har dukka opp ei maskin som er bra i dykkars auge.

Noko er bra for ein, men elendig for ein annan osv.

 

Så eg forandrar litt på spesifikasjonane, og prøver igjen.

 

Det eg er på utkikk etter er ein bærbar pc med widescreen, harddisk med 7200rpm (helst 60 gb eller meir), minst 3 USB, eit godt grafikk kort, 1gb minne (gjerne vere plass til 2gb), og ellers ei maskin som vil funke godt til multimedia. Prisen bør helst ikkje overstige 20 000kr, men har dere ei drømme maskin litt i overkant av 20 000, så berre kom med link/namnet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis du kjøper maskinen på ei nettsjappe er det ikke noe problem å få konfigurert maskinen etter ditt ønske. Type HD og mengde med Ram/minne bestemmer du selv. Og de fleste nye maskiner kan oppgraderes til 2GB Ram.

 

Når du sier multimedia vet jeg ikke om du tenker på noen DVD filmer eller DIVX filer i ny og ne, eller tungt grafisk arbeid og mye filmredigering. Hvis du tenker på det siste kan det jo være lurt å ta en titt på maskiner med ATI MOBILITY FireGL T2 skjermkort. Ikke noe must, men skal være etter det jeg har hørt, bedre egnet til slikt arbeid enn ATI 9600/9700.

Men slike maskiner koster... Ett eksempel er:

 

http://produkt.barbara.no/vis_produkt.php?...roduct_id=18134

 

Ikke widescreen, men meget godt egnet til "multimedia".

Lenke til kommentar

Joda, har fått mange svar, men blir usikker på f.eks Dell, sidan enkelte meiner dei har dårleg holdbarhet på maskinene sine.

 

Eg har kikka på Dell Latitude D800 (06LAT04), og fått den konfigurert slik at den passar til det eg vil ha. Eg likar denne maskina då den ser bra ut både på bilete og spesifikasjoner.

 

Men stemmer dette med dårleg holdbarhet på maskinene?

Og er ikkje minnet på dell dyrt? Kanskje det er billegare å kjøpe minne andre stadar?

 

Og har sett mykje etter skjermkortet ATI MOBILITY FireGL T2, men det skjermkortet denne maskina har (nVidia™ GeForce™ 5650 med 128MB DDR-minne ) er vel også bra? Eg spør fordi eg ikkje har peiling på skjermkort.

 

Og klarar ikkje å finne ut kor rask harddisken er. Ønsker meg 7200rpm, men kva har denne dell maskina her?? (skal leite litt til då, men om det er nokon som veit, så opplys meg gjerne).

 

Som sagt likte eg maskina, og den vippa ikkje så mykje over 20 000kr når eg var ferdig med å putte på det eg rekna med at eg trengte. Men kikkar enda etter om eg finner enda bedre maskiner til lik/billegare pris... :dribble:

Lenke til kommentar

DELL D800 er en kraftig maskin, beregnet til bedriftmarkedet og kan ikke direkte sammenlignes med produsentens noe billigere Inspirion modeller. Når det gjelder å få 7200 RPM HD, så pleier det å være en LINK rundt der du velger HD, en link som heter INFO eller noe sånt. En slik link finnes ved mange av komponentvalgene når du "bygger" en DELL. Om ikke du finner den ut er det forresten bare å ringe DELL og ta hele bestillingen over telefon. Svært mange oppnår også bedre pris ved å ta en telefon til dem.

 

 

- Lykke til

Lenke til kommentar
Jeg har gode erfaringer med Fujitsu-Siemens. Hva med denne f.eks? : http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=300770&cks=PRL

 

her kan du doble minne og fremdeles holde deg under 20000.

Gjennomsnittlig driftstid 1.5 time®

 

Verdt å tenke seg om spør du meg :hmm:

Tja.. driftstid er sikkert viktig for de som jobber mye på batteri.. I mitt tilfelle har det egentlig alltid vært mer snakk om å flytte seg fra forskjellige strømuttak. :)

 

Når det gjelder oppløsninger finnes det bedre løsninger, men i praksis fungerer dette helt greit.

 

Alt i alt pris/ytelse er denne svært bra. Du kan spille f.eks FarCry glatt, og du har masse kraft til det meste. Dersom batterilevetid er viktig for deg og du vil ha høyere oppløsning er Dell ett ok valg.

Endret av Carnifex
Lenke til kommentar
A64-3400+  :dribble: . Finnes det da? lenger ned så skriver de AMD Athlon 64 3000+. Regner med at det er det som riktig :wee:

I følge produktarket til Amilo O selges de opp til 3400+ så det er nok riktig øverst.

er ikke det en forferdelig rask prossesor? Da er det ikke så rart at batteritiden er på 1,5 time.

Lenke til kommentar
A64-3400+  :dribble: . Finnes det da? lenger ned så skriver de AMD Athlon 64 3000+. Regner med at det er det som riktig :wee:

I følge produktarket til Amilo O selges de opp til 3400+ så det er nok riktig øverst.

er ikke det en forferdelig rask prossesor? Da er det ikke så rart at batteritiden er på 1,5 time.

Jo det er vel den raskeste cpu'en for laptopper vil jeg tro :) Når du legger til ett 9700 skjermkort så tror jeg du kan ha det gøy med den der.

Lenke til kommentar

Den PCen HER er ganske fin. Den er vel heller flyttbar enn bærbar. Men skjermen på den er helt utrolig bra. Kjenner en som har den her PCen med litt dårligere specs men ellers tror jeg det er det samme. Mange, deriblant meg synes at det er som å se på en slags glasskjerm. HDen er på 80 GB. Det som trekker ned mest på denne maskinen er hastigheten på 4200rpm. Hvis du skal ha 7200rpm må du nok ned i 60GB. Jeg vet ikke mye om dette grafikkortet. Kanskje noen andre kan si noe?

Lenke til kommentar

Kjøpte en Medion 2030 nettopp på jobb, synes den er meget bra:

 

+ 1.5GHz Pentium-M, batteritid 3.5timer

+ selv om den veier 3.0 kg så føles den lett og slank.

+ flott utseende

+ veldig god widescreen skjem, og jeg synes oppløsningen

på 1280x800 er perfekt. Skjermen er like bred som en 17" LCD.

+ skjemkort ATI9700 med 64 RAM, markedets raskeste.

+ 4x DVD brenner

+ 54Mbit/s trådløst nettverk, med av og på knapp

+ godt tastatur

+ 4 USB, en på siden og to bak

+ ikke støy ved vanlig bruk

+ DVD spilleren støyer litt ( men det kan ordnes med AnyDVD)

 

- lydut og inn tilkoblinger i front

- viften jobber endel når man spiller spill

 

Link:

http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=123893&cks=FRO

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...