Gå til innhold

Stygg feil i bios på MSI K7T266 Pro2-RU!


Camping Fag

Anbefalte innlegg

Tenkte jeg skulle korte ned på boot tiden min, og siden jeg ikke har noe koblet på RAID pr. i dag trodde jeg det skulle være trygt å disable den i bios.

 

FEIL!!

 

Nå er det faen ikke mulig å få aktivert RAID igjen!

Når jeg satt verdien til "disabled" og rebootet så hadde den gjort akkurat det - men - når jeg skulle inn og aktivere den igjen så var valget borte vekk fra menyen!

Trodde først jeg husket feil og at valget lå i en annen meny, men etter å ha bladd gjennom hvert eneste valg var det bare å innse at borte var den :eek:)

 

Har ikke prøvd å flashe bios på nytt enda for jeg har ingen floppier liggende.

Og det derre live-bios pisset fungerer jo jaffal ikke!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Quote:


On 2001-11-03 01:50, Rufus skrev:

Tenkte jeg skulle korte ned på boot tiden min, og siden jeg ikke har noe koblet på RAID pr. i dag trodde jeg det skulle være trygt å disable den i bios.


FEIL!!


Nå er det faen ikke mulig å få aktivert RAID igjen!

Når jeg satt verdien til "disabled" og rebootet så hadde den gjort akkurat det - men - når jeg skulle inn og aktivere den igjen så var valget borte vekk fra menyen!

Trodde først jeg husket feil og at valget lå i en annen meny, men etter å ha bladd gjennom hvert eneste valg var det bare å innse at borte var den
:eek:
)


Har ikke prøvd å flashe bios på nytt enda for jeg har ingen floppier liggende.

Og det derre live-bios pisset fungerer jo jaffal ikke!


 

Høres ut som en stygg feil, har du prøvd å reset COMS ?

Lenke til kommentar

On 2001-11-03 01:55, Rufus skrev:

Nup. Har ikke det. Om det var CMOS du mente? *hehehe*

 

Betyr at jeg må inni kassa og det orker jeg ikke akkurat nå :)

 

Forresten. var det ikke en eller annen tastekombinasjon en kunne holde inne for å resete CMOS uten å shorte JBAT? Eller var det kun for sette den til default kanskje?

 

Delete eller insert (husker ikke helt) setter den bare default

Lenke til kommentar

OK. Nå har jeg raiden tilbake igjen.

Gjorde ikke annet enn å velge "bios defaults" men det måtte 5-6 ganger til for at det skulle funke!

Prøvde det allerede første dagen da det skjedde men nix - ikke tale om. Rotet med noen andre instillinger bla. ram timingen - og phuuket det til så det ble mildt sagt ustabilt :smile: Plutselig etter mange resets og valg av bios defaults så var raid tilbake. merkmystisk.

Lenke til kommentar

Rufus:

 

Heldigvis er MSI flinke til å få ut nye BIOS'er med jevne mellomrom, så dette hva enn det er, blir nok fixet ganske snart. Hadde vøri interessant om andre med PR02 RU kunne prøve å se om deres BIOS lider av samma problemet, bare for å forsikre seg om at det ikke er noe sært med din BIOS.

Lenke til kommentar

Quote:


On 2001-11-04 14:05, be321 skrev:

jeg har samma kort men fikk ikke noe slikt problem

men jeg har problemer medgrafikk kortet mitt og directx og greier da...vet ikke om det er bios,graffik kortet,winxp eller bare drivere(har oppdatert alt som går an)


gainward pro64mb ti450



 

Tror det første du bør prøve er format C:! Føler i hvert fall at WinXP er litt "skummelt". Sjekk om ting fungerer med Win2000.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...