Gå til innhold

Norton ghost. Skifte av harddisk


Anbefalte innlegg

Heisann. Skal bytte ut den gamle harddisken (western digital 120GB) og sette inn en ny(Maxtor 80 GB). Den gamle holder på å knekke sammen, fysisk. Høres ut som om nåla tar borti plata på disken. Tenkte jeg skulle bruke Norton ghost til dette. Legger image filene inn på den eksterne disken min og kjører de fra den inn på den nye maxtor disken.

 

1. Er det mulig å ta et image av hele disken på 120 GB og legge den inn på den nye på 80GB?

 

2. Vil det føre til noen problemer når harddisken er av et annet merke enn den originale?

 

3. Er det nødvendig å formatere den nye disken før jeg kjører ghost å gjenoppretter partisjonene?

 

takk for all hjelp.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

1: Hvis alt innholdet på 120GBeren ikke er på mer enn 80GB, ja. Har du over 80GB må du slette ting slik at det bare blir 80GB

2: Nei, det tror jeg ikke

3: Ja, vil tro det. Kanskje Ghost gjør det for deg. Ghost skriver iallefall over alt som er der.

 

Men du, har du flere partisjoner på diskene eller er det bare en stor C:\ ?

Endret av Blib
Lenke til kommentar

Det er flere partisjoner. c, d, e, f, g, h og i. på D og F ligger det win2K. C brukes som en bootpartisjon. Klarer meg egentlig bare med C, D og F. Disse partisjonene utgjør vel sånn ca 30 GB.

 

En annen ting jeg kom på er det faktum at linux er lagt inn på E. her er det lilo som booter opp. Vil dette føre til noen problemer. Vet ikke hvor lilo fila ligger.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...