Gå til innhold

Bærbare m/Widescreen?


Anbefalte innlegg

Har kikka på ein del widescreen maskiner, og har fått lyst på ei bærbar m/widescreen....men... Av ein eller annan mystefistisk grunn så har mange widescreen bærbare manglar på andre stadar....

 

Mest vanlege er at dei har kun 2 USB portar, er rådyre og/eller ikkje har så mykje minne som følger med. Evt. elendig batterilevetid.

 

Syns denne virkar bra: G900 DVD±RW P4-3200 17" 80GB 1024MB

 

Men kva veit vel eg....

Syns forøvrig det blir litt voldsomt med innebygd tv og slikt, men det har vel sine fordelar det også kanskje...?

 

Det eg lurar på er om dere klarar å hoste opp nokre gode maskiner til under 20 000kr. evt. opp mot 25000kr?

Og Apple er dessverre ikkje aktuellt. Om så hadde vore, så hadde eg kjøpt Apple iBook G4 på flekken!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Apple er ikkje aktuelt fordi eg ikkje ønsker å gå over på MAC enda. Mulig eg gjer det ein gong, men ikkje no. Og eg skal bruke pc`n på skule (multimedia design)der dei brukar vanlege pc`er. Syns det kan bli travelt å drive å pendle mellom mac og vanleg pc.

 

Og til slutt så likar eg å spele litt innimellom, og det finnast vel begrensa med spel til mac utifrå det eg har høyrt.

 

Syns det kan bli litt travelt å skifte til mac no. Det blir nok nytt å forholde seg til som det er når eg startar studiet.

Lenke til kommentar

Det var 2 ting som slo meg da jeg leste om G900.... 4,5 kilo (er du sterk..? ;) ), og det at den må bråke som et uvær for å kjøle ned en 3,2GHz P4... :wow:

 

Driftstid på den er beregnet til 2 timer... og med min erfaring på hva produsenten lyver på seg av driftstid, så vil jeg tro at ved bruk så begrenser denne driftstiden seg til knappe timen, kanskje noen minutter mer....

 

Men jøss,, den virker jo sterk som fyy! Og er nedlesset med div. utstyr og tilkoblingsmuligheter så det holder :yes:

 

Detter er mer en "flyttbar" enn en bærbar maskin i mine øyne :p , men hvis du er på jakt etter en desktop erstatter er sikkert denne perfekt!

Lenke til kommentar

Nå er da ikke de fleste datadokumenter i A4 (hvis man ser bort fra de fleste pdf-dokumenter). Med bredskjerm kan man f.eks. ha to A4 sider ved siden av hverandre, eller diverse paletter etc. lettere tilgjengelig...

 

Driver man med videoredigering har man bedre plass til en lengre tidslinje...

Lenke til kommentar

Hva med denne Toshibaen på elkjøp:

 

Toshiba

 

Jeg har selv kjøpt min toshiba fra elkjøp, men ikke akkurat den modellen. Det som jeg kan fremheve er at den og min har samme kvalitet på skjermen. Og det er en helt uvirkelig opplevelse og som ikke kan forståes før du faktisk ser det. Jeg får nesten ukentlig kommentarer på hvor utrolig bra skjermen er på min laptop. Enkelt forklart så ser det ut som om skjermen min er laget av glass, og den er UTROLIG lyssterk og skarp. Ikke den typiske matte plastik LCD looken man er vant med fra laptop.

 

AKIRA

Lenke til kommentar

- Heisann Ann Kristin. Jeg ser at du stadig vekk finner frem laptops med desktop prosessorer, og vi andre prøver å advare deg :p Tror de fleste av oss som frekventerer dette forumet er så lite vennligsinnede mot desktop CPU-laptops, at det er vanskelig å få oss til å si noe fint om f.eks en 3,2 GHZ P4 laptop. Den vil støye så mye, bli så varm, ha så kort batteritid, veie så mye, være så tykk og bred.... at vi andre liksom detter av :yes:

 

- Det er nærmest en allmenn enighet om at desktop prosserorer er "utgått" etter at P-m med 1,7 GHZ+ entra markedet. Forskjellen i ytelse blir relativt liten sett i forhold til alle godene du får ved en slik CPU.

 

- Hvis du MÅ ha 17' skjerm....da har du vel ikke noe valg. Da blir den en slik "slep-bar" stasjonær maskin. Kan du nøye deg med en widescreen med tilhørende høy oppløsning finnes det noen flere muligheter. Kan du klare deg med en standard SXGA+ vill hele verden ligge for dine føtter :yes:

 

1 - 17' skjerm: Her er jeg helt blank, slike laptops ligger lang unna mitt kompetanseområde.

 

2 - Widescreen: DELL D800 og DELL i8600c er gode eksempler på at widescreen også kan leveres med god oppløsning. Disse to leveres kan til og med leveres med UWXGA (1920x1200), som vil gi desktopplass på line med en 20 tommers stasjonær LCD skjerm (1600x1200). HP NX 7010 er også en widescreen P-m, med noe lavere oppløsning (1680x1050). Du må aldri glemme at OPPLØSNING er vel så viktig som skjermstørrelse, her blir mange lurt. Ellers blir svært mange laptops i norge levert med 1200x800 oppløsning. Da sitter du igjen med svært lite plass på skjermen, selv om skjermen i seg selv kan være stor.

 

3 - "Vanlig" skjerm: Her trenger jeg vel ikke linke opp, du kjenner de: WB CL56, ECS G556, Tundra 1557, Acer 8000 osv osv.

Lenke til kommentar
Hva med denne Toshibaen på elkjøp:

 

Toshiba

 

Jeg har selv kjøpt min toshiba fra elkjøp, men ikke akkurat den modellen. Det som jeg kan fremheve er at den og min har samme kvalitet på skjermen. Og det er en helt uvirkelig opplevelse og som ikke kan forståes før du faktisk ser det. Jeg får nesten ukentlig kommentarer på hvor utrolig bra skjermen er på min laptop. Enkelt forklart så ser det ut som om skjermen min er laget av glass, og den er UTROLIG lyssterk og skarp. Ikke den typiske matte plastik LCD looken man er vant med fra laptop.

 

AKIRA

Helt enig med deg om det du sier om skjermen. Skikka litt på den forrige gang jeg var på elkjøp og var imponert over skjermen :)

Lenke til kommentar

Tung bærbar med stor 17" skjerm, lav batteritid og desktop-specs... er ikke bærbar... De retter seg til et marked for personer som ikke helt klarer å bestemme seg, men kommer til å angre senere fordi den nye "bærbare" verken er 100% som desktop eller 100% som bærbar.... men for noen så er helt klart dette greit. Tro meg, du vil ha MYE større glede av en ekte bærbar med Mobile-cpu (el.lign.), passe skjerm og ellers gode specs... Disse er ofte også bygd opp av et mer solid chassi og føles bedre ut enn såkalte desktoperstattere...

 

Som ikke det var nok, så gir bare bråket av slike F16-vifter i en sånn bærbar meg gåsehud... og ha den på fanget, gir deg garantert god varme visse steder på kroppen.... (nei, det er ikke alltid like behagelig)... Men liker du alt dette, så har jeg bare en eneste anbefaling.... bytt på hvilken arm som bærer denne "bærbare" slik at du blir like sterk i begge armer.... ikke noe særlig å ha ekstrem arnold biceps på den ene siden og tannpirkere på den andre.... :thumbup:

Lenke til kommentar
Merkelig mulitmediedesign-skole som ikke bruker Apple :no:

Ja, det hørtes unormalt ut. Da jeg studerte reklame, brukte vi kun Apple-maskiner.

Markede dikterer platformen. Hun skal gå på multimedia. Det innebærer web, flash, CD rom produksjon..osv.

 

La oss regne på dette.

 

Vilken platform er den dominerende? Burde man ikke også utvikle på den platformen som den største delen av markede har?

 

Skal man jobbe som ren illustratør/trykk design..eller i et rent MAC miljø..så er MAC sikkert å foretrekke.

 

Hennes valg er et godt et.

 

Hilsen selvannsatt Multimedia Designer.

 

AKIRA

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...