Gå til innhold

TwinMOS PC3200 vs. TwinMOS PC3200 TwiSTER

Anbefalte innlegg

Skrevet

Den ene av de to brikkene som jeg kjøpte på Komplett, TwinMOS PC3200 DDR-DIMM 1024MB Dual Pack Kit, har nå streiket (600 000 errors i memtest). Uheldighvis må jeg derfor sende inn begge to :( . Siden jeg ikke er spesielt fornøyd med disse brikkene tenkte jeg å spørre Komplett om jeg kunne legge i mellom 485,- å få to TwinMOS PC3200 TwiSTER DDR 512MB CL2 Chip = WLCSP istedet.

Er det verdt de 485,- ekstra? Jeg har muligens tenkt til å klokke litt (inkl. voltøkning), noe som jeg mistenker at ødela de nåværende brikkene mine.

Kanskje jeg flesker til med to TwinMOS PC4000 TwiSTER DDR 512MB CL2.5 Chip = TSOP, men da snakker vi et mellomlegg på 655,- :hmm:

Hva vil dere anbefalle? Takker for svar :yes:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Personlig hadde jeg lagt ut et mellomlegg på 485 kr og kjøpt to av den førstenevnte TwinMOS TwiSTER brikken pga. at den har heatspreader og kjører på CL2. Om to heatspreadere og -0.5 CL på hver brikke er verdt 485 kr er en annen sak.

Skrevet (endret)

Hvis du har bedrevet voltøking har du ingen rett til å få igjen noe på garantien, som det ser ut til at du prøver på.. slemme slemme gutten!

Og for å svare på tråden, så ville jeg ha punget ut 485 for å få de raskere brikkene, spesiellt ettersom det virker som om du liker å overklokke.

Endret av Cain_85
Skrevet

Hadde kanskje håpt at Twister brikkene hadde tålt overklokking, og muligens hadde bedre kvalitet.

Ser at det er livstidgaranti på PC4000 brikkene. Er det det på alle Twister brikkene? :hmm:

Skrevet (endret)

Hvor langt økte du volten?

De brikkene der er godkjent for opp til 2.8v.

trur ikke hk ditt støtter høyere volt engang

så du har nok ikke brent dem.

Å er dem brent så er det feil på brikkene, å da funker garantien.

Endret av crownjewel
Skrevet

Håper virkelig Komplett.no folka ser denne posten...

Jeg syns folk må lære seg en ting. "kødder" du med hardware`n din, må du rett og slett ta sjangsen og tenke også at garantien ryker. Er ikke vits å si "Hei. Jeg har trimma bilen jeg lånte av dere, og motoren gikk, kan jeg vær så snill få en ny?" :roll:

Jeg håper du skjønner mitt poeng :) Sånn er overklokkers verden, du kan ikke gjøre stort her. Overklokking er ikke så lett som det kan se ut som.

Skrevet

Jeg syns folk må lære seg en ting. "kødder" du med hardware`n din, må du rett og slett ta sjangsen og tenke også at garantien ryker. Er ikke vits å si "Hei. Jeg har trimma bilen jeg lånte av dere, og motoren gikk, kan jeg vær så snill få en ny?" :roll:

Jeg håper du skjønner mitt poeng :) Sånn er overklokkers verden, du kan ikke gjøre stort her. Overklokking er ikke så lett som det kan se ut som.

Måkke skremme folk heller da, oc er relativt no risky, så lenge du vet hva du driver med. Agp/pci lås, ikke volte cpu no særlig, og ikke volte minnet mer enn 2.8v så skal det godt gjøres å ødelegge noe, med mindre du fysisk herper det.

Skrevet
Hvor langt økte du volten?

De brikkene der er godkjent for opp til 2.8v.

trur ikke hk ditt støtter høyere volt engang

så du har nok ikke brent dem.

Å er dem brent så er det feil på brikkene, å da funker garantien.

Mitt Abit AI-7 kan gi brikkene 3.2volt :)

Så høyt har jeg aldri vært. Har holdt meg under 2.8 volt :wee:

Jeg syns folk må lære seg en ting. "kødder" du med hardware`n din, må du rett og slett ta sjangsen og tenke også at garantien ryker. Er ikke vits å si "Hei. Jeg har trimma bilen jeg lånte av dere, og motoren gikk, kan jeg vær så snill få en ny?" 

Jeg håper du skjønner mitt poeng  Sånn er overklokkers verden, du kan ikke gjøre stort her. Overklokking er ikke så lett som det kan se ut som.

Jeg vet det er på grensen, men her er to oppveiende argumenter:

1. Det kan ha vært feil med en av brikkene siden jeg kjøpte de. Jeg har nemlig fått såkalte "corrupted" meldinger under install helt siden første oppstart, men det er først i senere tid at jeg har merket noe ustabilitet. Dette var uklokket :yes:

2. Brikkene Komplett sendte meg var CL.3, mens de jeg hadde bestilt var CL.2,5. Han jeg prata med på komplett sa at dette "ikke var bra" og at jeg skulle skrive det på "skademeldingen".

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...