Margarus Skrevet 6. juni 2004 Skrevet 6. juni 2004 hei jeg lurer på om det lar seg gjøre å koblet ett gamelt analog viser (vet ikke va det heter) fra en gammel radio jeg hadde planen er at denne viser fram og tilbake etter hvor HD jobber tenkte muligns å koble den inn på der for hd leds er kobla ..bare kutte ut leden å legger dene viseren inn heller ., kunne noen giddet å tegne ett koblings skjema for dette ?
Lac Skrevet 6. juni 2004 Skrevet 6. juni 2004 (endret) Ammeter. Du bare kobler det i seriekobling mellom HK og HD-LED. ezz Endret 6. juni 2004 av Lac
Sky_Hawk Skrevet 6. juni 2004 Skrevet 6. juni 2004 Du må huske og koble det i serie hvis det måler strøm da ( amperemeter), og i parallel hvis det er et volt meter du har!
Margarus Skrevet 6. juni 2004 Forfatter Skrevet 6. juni 2004 vumeter ja ..det jeg mente . det kan bli stilig det ass tusen takk for tipset .
ealoken Skrevet 19. oktober 2004 Skrevet 19. oktober 2004 noen som vet hvor jeg får kjøpt slike VU meter? som gjerne måler DB, skal ha det i bilen ¨ Loko
Behydro Skrevet 20. oktober 2004 Skrevet 20. oktober 2004 Er ikke de instrumenetene stømavhengig? Så om man kobler de rett på HK så vil vel bare indremotstanden i HD-Led kontakten begrense strømmen.... Husk motstand Skal ikke være så vansklig å regne ut motstanden heller. Noen som har spec´s på ett slikt instrument?
olejohan Skrevet 20. oktober 2004 Skrevet 20. oktober 2004 Eg fant fram ein gammel db-måler og prøvde. Det funket fint! Bare eit problem og det er att lyset lyser heile tiden. Noken tips? Ole-Joham
stoffix Skrevet 20. oktober 2004 Skrevet 20. oktober 2004 (endret) sett på en motstand i serie med lyset, og i paralell med vu-meteret... det hjelper sikkert... *edit* snakker her om samme motstanderen, bare så det er klart... Endret 20. oktober 2004 av the coolkid
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå