Gå til innhold

ELTax høytalere


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Når man tenker lyd pr. krone så er dem jo glimrende. De er jo ikke så gærne å se på heller til prisen.

 

Men du må jo HØRE på dem selv. Du kan ikke kjøpe høyttalere ut ifra hva andre sier om dem (med mindre alle sier det er driit da...).

Du må prøve dem med den forsterkeren som du bruker og annet utstyr.

 

Har du penger til noe dyrere så ville jeg jo ha prøvd litt forskjellig.

 

Dali har jo noen bra rimelige typer (men ikke SÅ rimelige)

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-04-13 22:04, C. Alshus skrev:

Eltax høyttalere lager mye lyd, men hvis du skal høre på musikk, så vil jeg ikke anbefale dem.



 

Kommer an på hva du prioriterer... Eltax er et billigmerke, og uansett hva folk sier positivt om dem, vil de ikke kunne måle seg med litt dyrere høyttalere. Dersom du skal nyte lyden vil jeg anbefale noe nærmere Dali eller b&w. Skal du spille høyt: Cerwin Vega.

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-04-13 14:17, Blackster skrev:


er det noen som har erfaring med disse høytalerene eller sorround pakkene fra ELTax som de på komplett og flexi-data???


jeg har hørt forskjellig ting både neg. og pos. om dem....


lurte hva folk her hadde å si.....



 

Jeg har noen Eltax høytalere(millenium 500 eller no). Lydkvaliteten er mildt sagt elendig. Det flotte er jo at for 1800 spenn så fikk jeg noen høytalere som spiller HØYT. Dersom du _kun_ prioriterer at dem skal kunne spille høyt og gir pokker i kvaliteten så er det et godt kjøp, men du får det du betaler for.

 

Vil tro at dette gjelder de andre Eltax høytalerne også.

Lenke til kommentar

Quote:

Hører du virkelig bare på musikk? Du kan ikke ha særlig morsom hjemmekino


 

 

Tja, morsom og morom fru blom. Morsommere enn de fleste, vil jeg tro. Pioneer 636 DVD-spiller, video, stor TV, simpel Yamaha surroundforsterker, effektforsterker, Kef Q90 front, Kef senter og Tannoy bak. Bag End Infra-18 sub(18tommer):D

Og selvfølgelig et eget musikkannlegg.

Det er snakk om prioriteringer.

Lenke til kommentar

Personlig har jeg noen Eltax høytalere som er 3 år gamle som jeg kjøpte i Danmark. Jeg vil i alle fall ikke klage på dem, de har fungert utmerket til mitt bruk.

De kan sikkert ikke måle seg mot dyrere høytalere hvis du måler dem mot hverandre, men det har jeg ikke gjort, og jeg kan da heller ikke si at jeg har følt at jeg trenger nye høytalere.

 

Jeg vurderer å kjøpe en nytt surround sett fra Eltax, for som sagt, jeg er fornøyd med de høytalerene.

 

Nok av bass og klar nok diskant for mitt bruk i alle fall.

Lenke til kommentar
Gjest mafister

huff jeg blir skuffet. jeg har selv eltax 500 og er meget fornøyd med dette. greit , de har ikke verdens beste diskant , men den er ikke dårlig heller. bassen er kjempebra og til å koste ca 2000 så får man bra høytalere til den prisen.

 

dere går for langt når dere kaller høytalerne for dritt og møkk etc. for det stemmer ikke

Lenke til kommentar

Sats heller på etpar skikkelige høyttalere hakket større enn "bokhylle - størrelse" Kombinert med sub.

Senterkanalen er hjertet i hjemmekinoen. Bør ikke spare noe her!

Parer du dette med en Onkyo, Yamaha, Harman/Kardon, Marantz, Denon eller Rotel osv... er du på god vei.

Gylden regel:

Bruk dobbelt så mye cach på forsterker som på høyttalerne.

Det hjelper ikke med feite felger og dekk så lenge du har Ladamotor...

Lenke til kommentar

Mange som ikke har peil her gitt... Ta en titt på Eltax sine hjemmesider. Der er det sakset endel tester fra diverse HI-FI magasiner, som blandt annet de totalt uprofesjonelle og elendige What-HIFI (ironi). F.eks fikk Eltax Monitor 7 og 3 gode kritikker, samme med Atomic 5.1 settet. Ville prøvd å se litt lenger enn kun det som ligger på nettsidene til flexi og komplett, og forhørt om det var mulig å skaffe noen av de andre typene Eltax har oxo.

Lenke til kommentar

Har selv Eltax Liberty 5 og er svært fornøyd. Disse høyttalerne gir utrolig mye for pengene og har kommet svært godt ut av flere tester. Se bl.a. http://www.eltax.com/com/review/reviewenke...elt.phtml?id=10 Men jeg anbefaler deg å lytte, da det er dine ører som skal like lyden. Forsøk gjerne å låne med deg hjem aktuelle høyttalere. Seriøse forhandlere lar det gjøre dette. Alternativt kan du ta med deg yndlingsmusikken din til forhandleren + evt. forsterekeren din. Husk at uansett hva andre sier er det dine ører som avgjør.

 

Lykke til.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...