Gå til innhold

bygge switch inn i kabinettet. bilder på side 2


Anbefalte innlegg

jeg har nå bygget en switch inn i en 5,25" brønn.

Jeg legger den ikke i worklogs fordi at fatter'n har stukket av med digital kameraet, og jeg skal på mini-lan i morgen så jeg får ikke lagt ut bildet før søndag. Da kan jo heller en moderator flytte den.

Jeg kan jo fortelle dere hvordan jeg har gjort det frem til jeg får tak i kameraet!

 

 

- jeg kjøpte denne switchen fra c-net.

 

Som de fleste sikkert vet så bruker chieftec skinner på sine 5,25" brønner. Jeg teipet fast to av disse skinnene og testet om dette passet, og tror du ikke det passet som fot i hose.

Jeg fant ut rett etterpå at dette satt for dårlig fast når jeg skulle sette kabler inn i portene på switchen.

 

Jeg kjøpte ett vrak av en cd-rom fra en kamerat og tok ut all innmaten og puttet switchen inn i den tomme boksen. For å være sikker på at den satt godt nok fast fylte jeg alle tomrom med hard skumgummi som jeg hadde liggende, jeg skrudde fast skinnen og kjørte den inn i den tomme boksen.

Det var litt vanskelig å få den inn første gangen men det funket.

 

Vær så snill å varsle meg om skrive feil.

 

håper på update den 6. juni.

 

nå er bilder lakt ut på side 2..

Endret av Natrium
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
jeg har nå bygget en switch inn i en 5,25" brønn.

Jeg legger den ikke i worklogs fordi fatter'n har stukket av med det digitale kameraet, og jeg skal på mini-lan i morgen så jeg får ikke lagt ut bilder før søndag. Det hadde vært fint om en moderator kunne flytte den til worklogs når bildene kommer. Jeg kan jo fortelle dere hvordan jeg har gjort det frem til jeg får tak i kameraet!

 

 

- jeg kjøpte denne switchen fra c-net.

 

Som de fleste sikkert vet så bruker chieftec skinner på sine 5,25" brønner. Jeg teipet fast to av disse skinnene og testet om dette passet, og tror du ikke det passet som fot i hose.

Jeg fant rett etterpå ut at dette satt for dårlig fast når jeg skulle sette kabler inn i portene på switchen.

 

Jeg kjøpte ett vrak av en cd-rom fra en kamerat og tok ut all innmaten og puttet switchen inn i den tomme boksen. For å være sikker på at den satt godt nok fast fylte jeg alle tomrom med hard skumgummi som jeg hadde liggende. Jeg skrudde fast skinnen, og kjørte den inn i den tomme boksen.

Det var litt vanskelig å få den inn første gangen men det funket.

 

Vær så snill å varsle meg om skrive feil.

 

håper på update den 6. juni.

Høres egentlig smart ut, men du får jo en haug kabler gjennom kabinettet...

 

Dessuten blir vel switchen varm inni der?

 

Rettet noen skrivefeil i quoten (oi enda flere)

Endret av Admin'c
Lenke til kommentar

neinei..ingen kabler.. portene stikker ut på framsida..også strøm..kom til å tenke på det med varme men tror ikke det blir store problemet.. den blir ikke varmere enn en cd i cd-romen..

har vifter som blårer på cd-rom kassa fra baksiden

 

 

blir det ikke ganske irriternede, rotette og ha en haug med ledninger i fronten av kabinettet ditt??? :\

 

har tenkt over det.. men de går kontrolert ut av et hull på den ene siden av selve døra.

Endret av Natrium
Lenke til kommentar

oki.. sliter fortsatt med å få laga meg no webhotel greier..

trur ikke jeg har skrevet det men dette er min første mod uten om microplex stuff..

 

får se om det kommer no bilder i løpet av dagen.. bror har burdag så jeg får lite tid på meg..

Endret av Natrium
Lenke til kommentar

Hadde det ikke vert bedre å bruke en pci utgang bak i pcen eller no? Jeg har faktisk tenkt på å bygge swich inn i pcen selv og da var planen å bruke en utgang bak.

 

Men for all del... Sikkert ikke så galt å ha det i front heller :thumbup:

 

Edit: noen sekunder for treg der :p

Endret av HiddenDragon
Lenke til kommentar
Hadde det ikke vert bedre å bruke en pci utgang bak i pcen eller no? Jeg har faktisk tenkt på å bygge swich inn i pcen selv og da var planen å bruke en utgang bak.

 

Men for all del... Sikkert ikke så galt å ha det i front heller :thumbup:

 

Edit: noen sekunder for treg der :p

er jo greit å se lysene for å få vite status på linjene synes jeg. Derfor slo det meg med en gang at alle ledningene måtte gå tvers gjennom pcn.

 

Det var ikke noe galt med det han quotet skrev jeg bare foreslo hvor switchen burde stå når han sa hvor kablene kunne gå :)

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...