kesse Skrevet 3. juni 2004 Skrevet 3. juni 2004 Har akkurat kjøpt meg en ny prosessor, men da jeg satt den i å skrudd på pc, så tok det 30sek før den skrur seg av. Kommer dit det står Windows XP. Har et Asus a7n266 hovedkort, å tror det skal støtte prosessorer opp til 2400xp?? Jeg har kjøpt meg Amd athlon 2400xp.
Bombefar Skrevet 3. juni 2004 Skrevet 3. juni 2004 Kan dette være pga for høy cpu temperatur?? Skiftet du kjølepasta når du skiftet CPU?
kesse Skrevet 3. juni 2004 Forfatter Skrevet 3. juni 2004 nei, det gjorde jeg ikke... men vifta suser jo som bare det? er det mulig at det er mangel av kjølepasta som gjør det?? Hva vil skje når jeg skrur på pc, hvis prosessoren er for stor for hovedkortet??
Fredrik Skrevet 3. juni 2004 Skrevet 3. juni 2004 Den vil vel bare klokkes ned vil jeg tro. Men er ikke sikker. Den vil ikke spontan-reboote ihvertfall. Enten så klokkes den ned, eller så starter den ikke. TROR JEG
Syar-2003 Skrevet 3. juni 2004 Skrevet 3. juni 2004 Har du kjøpt Thoroughbred eller Thornton prosessor da . Thornton støttes kun med PCB versjon 1.02 og bios 1005.003 Thoroughbred støttes med PCB 1.02 og bios 1004 .
kesse Skrevet 3. juni 2004 Forfatter Skrevet 3. juni 2004 Jeg har kjøpt throughbreed? Kan du forklare litt da jeg har mindre peiling på pc!
Syar-2003 Skrevet 3. juni 2004 Skrevet 3. juni 2004 Var inne på www.asus.com under support . Der finner man noe som heter cpu support by motherboard . Kikk på artikkel nummeret som asus har preget på kortet så ser du vilken PCB (Printed Circuit Board) versjon du har . Så må du ha bios versjon 1004 eller nyere til kortet ditt . Har du kjøpt CPU brukt da , trodde ingen hadde thoroughbred i salg lengre jeg .
havfal Skrevet 3. juni 2004 Skrevet 3. juni 2004 tror engentlig også at det kan ha noe med høy temp i CPU. for det er en instilling i BIOS som skrur av PC'n når den har nådd en viss temp som kan stilles manuelt... men det var rart at den blis så varmt etter så kort tid Bare en tanke.. Lykke til
kesse Skrevet 3. juni 2004 Forfatter Skrevet 3. juni 2004 Problemet er det at jeg ikke rekker å komme meg inn i bios for den skrus av. Noen ganger kommer jeg inn, men den er ikke på lenge. Er det noen andre ting som er en typisk feil når det gjelder automatisk reebooting??
Syar-2003 Skrevet 3. juni 2004 Skrevet 3. juni 2004 (endret) Sett inn den gamle igjen da , og oppdater bios til seneste versjon . Har du samme cpu kjøleblokk og vifte som før også - Ville jo tro at den gamle var en palomino (dvs varmere) , enn den du har nå . Når det gjelder kjølepasta , må du enten fjerne alle spor av den gamle (både på cpu og under blokken). Slik at alle eventuelle luftlommer mellom blokk og cpu elimineres . Og du må påføre ny (tykkelse som papir) på cpu kjernen slik at kjernen får transportert varmen bra nok over til kjøleblokken . Men uansett gammel inntørket pasta under kjøleren må du fjerne hvis du skal kjøre uten. Deretter sørge for at blokk er forsiktig sentrert og rett vei plassert over cpu . Uansett blir det dårlig kontakt imellom , så pasta er å anbefale 100% . Bios'en har nok instilling for automatisk shutdown ved 70 grader , det er ganske vanlig . Edit: Du kan jo midlertidig forsøke å skrape sammen gammel pasta fra blokk og gammel cpu , og prøve å legge det over kjernen på den nye . (som nødløsning). ... Endret 3. juni 2004 av syar2003
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå