Gå til innhold

Analogt kamera, eller...?


Anbefalte innlegg

Heia,

Lurt litt på å kjøpe meg et bruks kamera, men har absolutt ingen peil. Skal ha et kamera hovedsaklig til å filme meg selv, og trenings kompiser under trening av hund (jada kall oss gale :p ) for å kunne rette på feil og andre dumme ting vi gjør(her er det deltaljer som teller). Ønsker et kamera som er billig nok til å kunne kastes ned i sekken(og gjerne ikke altfor stort), og være med på tur, trener hovedsaklig ute, men av og til når det er ganske mørkt (dette er ikke noe absolutt krav). Har ingen intensjoner om å redigere film, eller å lagre filmer barnebarna kan få...... -iallefall ikke fra dette kamera.

 

Tenkt jeg det billigste analoge kamera i "butikken" fikk holde, men jeg finner jo ikke et analogt kamera til under kr 3500, og da kunne jeg vel nesten kjøpt et digitalt kam. -Eller bør jeg gå for et av billig dv kam.?

 

Leter jeg bare på feil steder? Er det mulig å finne et kam. til mine stakaslige krav til en billig penge? Noen som har noen tips?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Analoge kamera til 3500 kan faktisk produsere bedre resultater enn ett digitalt kamera til 3500. Dette fordi optikk og bildebrikke er av høyere kvalitet, ettersom analogt er billigere å produsere enn digitalt.

 

Det hjelper ikke med digital lagringsteknologi, så lenge resultatet fra bildebrikken er dårlig.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg digger digitalt, men til ditt bruk...kjøp det billigste analoge du finner. Mer batteritid, bedre zoom osv osv. Du kommer til å bli positivt overasket over kvaliteten på bildet likevel.

 

Skal du derimot bruke kameraet til andre ting også?? Doble prisen og kjøp et rel. billig digitalt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...