Gå til innhold

noen som har (prøvd) minolta xg???


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg er en lykkelig eier av et Minolta Xg kamera. Det tar fine bilder og har alle de funskjonene en "hverdagsfotograf" trenger. Dessuten tar det også ganske bra video, 320x240 med 30fps. Rask oppstart og bra batteri er også positivt. En annen ting som kanskje ikke er så viktig, men allikevel moro, er wow faktoren. Veldig mange som har sett meg bruke kameraet kommenterer hvor stilig det er osv. Ikke verdens viktigste funksjon, men positiv feedback er alltid moro.

Lenke til kommentar

For en liten sammenligning kan du jo sjekke ut:

 

http://www.cyberphoto.se/canon/digital/ixi.php for IXUS i

 

og

 

http://www.cyberphoto.se/minolta/digital/xg.php for Minolta Xg

 

Jeg har tidligere også hatt Canon og var fornøyd med det, men jeg må si at Minoltan imponerte meg. Men som nr 2 kamera tror jeg begge egner seg bra, selv om jeg personlig foretrekker en optisk zoom :yes:

Endret av magnusf
Lenke til kommentar

Grunner til å velge Canon:

 

20% lettere

 

Har 4mpix (Minolta har 3)

NB. Dette tar minoltaen igjen på optisk zoom, men hvis du skal bearbeide bildet endel og ha muligheten til å "croppe" bildet er 4mpix et pluss. I vanlige bilder uten behandlig spiller dette ingen rolle.

 

Mindre i størrelse

 

Finere utsende

 

Bedre programvare

 

Større metning i fargene (typisk Canon)

 

 

 

Grunner til å velge Minolta:

 

Lavere pris

 

Noe lysere, og etter min mening bedre bilder uten behandling...

 

Optisk zoom

 

Raskere oppstart

(kan være et stort pluss hvis drømmebildet plutselig skulle dukke opp)

--------------------------------------------------------------------------------------------

 

I bunn og grunn er begge gode hvis du skal ha noen små nette til den prisen med god kvalitet. Eventuelt kan du søke litt på Google og se noen tester, men jevnt over er de overnevnte tingene som skiller de mest, så det er egentlig en smaksak. Personlig liker jeg Minolta Konica sine ting meget godt, men i akkurat dette tilfellet ville jeg kanskje valgt Canon sitt, kanskje i piano sort..

 

Lykke til med valget.... :thumbup:

Lenke til kommentar

takk for tilbakemeldinger!!

meeen klarer fremdeles ikke bestemme meg. det virker som bra kamera begge to. har lest erfaringene på akam, og folk virker veldig fornøyd med begge.

putt på optisk zoom på ixusen og jeg hadde gått for den med en gang!

ellers vil jeg ha noe som er raskt!

klarer å fokusere bra (hjelper ikke at det er raskt hvis det blir utydelig)

(synes der er artig å ta bilde av ting i farta, idrett, dyr...)

 

kjøpte minolta d 7hi i fjor, og er fornøyd med det..fått helt dilla på ta bilder www.skip.to/anette..så vil gjerne ha et tilleggskamera som er mer praktisk å ta med på fester, osv...

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

det ble ixus i!! stakk på foto olsen og ble overbevist pga:

at linsa som er innebygd i minolta xg går på bekostning av bildekvaliteten. det er rett og slett ikke så bra på detaljer hvis du sammenligner bilder. selv om xg's kvalitet er bra, er kanskje ixus bedre på detaljgjengivelse...derfor valgte jeg ixus...også litt fordi det er så rålekkert! :D

var innom en annen butikk og prøvde å ta bilde med xg'en, og det skal tas med at den er raskere på avtrekkeren. uten at jeg vet hvor presis den er og unngår feilfokusering(utydelige bilder). Men jeg er i hvert fall fornøyd. tok det med på fest kvelden etter og det ble mange artige bilder (sjekk hjemmesida mi).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...