Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

"Ta over PC" uten RDP/VNC installert

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ein datamaskin blei akkurat nyinstallert med Windows XP, og står i eit lokalnett. Nedlasting av alle fix'ar (med unnatak av SP1a) blei satt i gang før i kveld, og no er maskina heilt sikkert ferdig og står der med "Start på ny: OK?"

..men for å sleppa å dra til der maskina står no, så lurer eg på:

Kan eg ta over skjermen?

Eg har VPN inn i LAN'et...

Eg har admin-passordet til maskina (som har \\PC\C$)

Verken deling av eksternt skrivebord eller VNC-funksjonar er installert eller aktivert...

Tips?

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Ein datamaskin blei akkurat nyinstallert med Windows XP, og står i eit lokalnett. Nedlasting av alle fix'ar (med unnatak av SP1a) blei satt i gang før i kveld, og no er maskina heilt sikkert ferdig og står der med "Start på ny: OK?"

..men for å sleppa å dra til der maskina står no, så lurer eg på:

Kan eg ta over skjermen?

Eg har VPN inn i LAN'et...

Eg har admin-passordet til maskina (som har \\PC\C$)

Verken deling av eksternt skrivebord eller VNC-funksjonar er installert eller aktivert...

Tips?

DameWare klarer i alle fall å pushe ut et lite program som gjør at du kan fjernstyre pc`en. Du må isåfall ha rettigheter til denne maskinen.

Skrevet

Lasta ned DameWare Mini Remote Control...

Fekk programmet til å oppretta ein DWRCSInstall.Exe som eg kan overføra til \\PC\C$

Korleis skal eg få køyrt programmet på lokal maskin?

(Startar eg programmet, køyrer det på *min* maskin)

Skrevet

Antar du ikke skal kjøre programmet på remote pc men pushe det ut. Finnes flere typer self deploying verktøy som krever du bare har ip adressen + passordet til en konto med administrator tilgang. Litt usikker på hvordan dette foregår men antar det bruker RPC funksjoner.

RTFM for dameware da:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...