hemo Skrevet 2. juni 2004 Skrevet 2. juni 2004 Ein datamaskin blei akkurat nyinstallert med Windows XP, og står i eit lokalnett. Nedlasting av alle fix'ar (med unnatak av SP1a) blei satt i gang før i kveld, og no er maskina heilt sikkert ferdig og står der med "Start på ny: OK?" ..men for å sleppa å dra til der maskina står no, så lurer eg på: Kan eg ta over skjermen? Eg har VPN inn i LAN'et... Eg har admin-passordet til maskina (som har \\PC\C$) Verken deling av eksternt skrivebord eller VNC-funksjonar er installert eller aktivert... Tips?
TheBoz Skrevet 2. juni 2004 Skrevet 2. juni 2004 Ein datamaskin blei akkurat nyinstallert med Windows XP, og står i eit lokalnett. Nedlasting av alle fix'ar (med unnatak av SP1a) blei satt i gang før i kveld, og no er maskina heilt sikkert ferdig og står der med "Start på ny: OK?" ..men for å sleppa å dra til der maskina står no, så lurer eg på: Kan eg ta over skjermen? Eg har VPN inn i LAN'et... Eg har admin-passordet til maskina (som har \\PC\C$) Verken deling av eksternt skrivebord eller VNC-funksjonar er installert eller aktivert... Tips? DameWare klarer i alle fall å pushe ut et lite program som gjør at du kan fjernstyre pc`en. Du må isåfall ha rettigheter til denne maskinen.
hemo Skrevet 3. juni 2004 Forfatter Skrevet 3. juni 2004 Lasta ned DameWare Mini Remote Control... Fekk programmet til å oppretta ein DWRCSInstall.Exe som eg kan overføra til \\PC\C$ Korleis skal eg få køyrt programmet på lokal maskin? (Startar eg programmet, køyrer det på *min* maskin)
Uxzuigal Skrevet 3. juni 2004 Skrevet 3. juni 2004 Last det ned på den lokale maskinen og kjør det der:)
talisar Skrevet 3. juni 2004 Skrevet 3. juni 2004 Antar du ikke skal kjøre programmet på remote pc men pushe det ut. Finnes flere typer self deploying verktøy som krever du bare har ip adressen + passordet til en konto med administrator tilgang. Litt usikker på hvordan dette foregår men antar det bruker RPC funksjoner. RTFM for dameware da:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå