Gå til innhold

6600 vs. sx1


Anbefalte innlegg

jeg har funnet ut att jeg har tenkt å kjøpe en av disse telefonene?

og jeg har ikke sett en tråd som handler om akkurat bare disse telefonene.

kan folk komme med pluss å minus om dem? uten og drage inn 6230 osv.?

 

jeg har litt mer lyst på sx1 fordi 6600 er nokia.

 

takk :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har hatt begge telefonene. Har vært tråder om det før, men joa det begynner å bli en stund siden nå ja :wee:

 

Men ihvertfall så ville jeg personlig gått for en SX1, av enekelte grunner. Men kan sette opp en liten liste med pluss og minus jeg.

 

6600:

+Stor skjerm

+Gode taster

+Meget bra skjerm!!

+Bra kamera og god nattmodus

+Symbian

+Brukervennlig

+MMC

 

-Monolyd

-Kanskje litt stor

-Følger ikke mye med i esken

 

SX1:

+STor skjerm

+Bra kamera og mulighet for lang filming

+Symbian

+Stereo mp3 og radio

+Mye utstyr med på kjøpet

+Billigere enn 6600?!

+MMC og hotswap

+Oppgradere FW selv

 

-Tastene

-Størrelse

-Treg

-Litt "grumsete" skjerm

 

Det var det jeg kom på i farten er sikkert mere, men jeg hadde gått for SX1 som sagt. Det er pga mp3 og radio i stereo ellers så har 6600 klart bedre skjerm og noe bedre kamera!! :thumbup:

Lenke til kommentar

Fordelene med SX1 er at den har radio :thumbup: og mp3 spiller med stereo utgang med bra lyd..

 

Et lite minus er at den ikke har fullt så bra batterilevetid som 6600.

 

 

SX 1 har også hotswap med MMC kort..

 

 

 

Et pluss med 6600 er at den har høyere ytelse. Og bedre kompabilitet med n-gage spill vil jeg tro..

 

6600 har dårlig lyd-utgang.

Lenke til kommentar

SX1:

+ Stor skjerm

+ drit bar underholdnings telefon

+ Radio og mp3

+ Stereo lyd

+ mmc med hotswap

- tastene

 

6600:

+ TFT skjerm

+ gode menyer

- kun mono lyd

- ikke radio

- Man må slå av telefonen for å bytte Minnekort

- harde taster

- Mindre skjerm enn SX1 (220 x 176 pix), 6600 (208 x 176 pix)

 

Konklusjon:

SX1: 6

6600: 4

 

Vinner:

 

SX1!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

 

:mrgreen::woot:

 

EDIT:

En oppgradering som amobil kaller det!

Endret av Katazaka_Mitsuo
Lenke til kommentar
Siden 6600 og sx1 er så jevne, er det ikke vanskeligere enn å si at 7610 blir litt bedre enn begge to :thumbup: hehe

Ikke nødvendigvis. Fordi denne har heller ikke støtte for stereo mp3, men derimot et megapixel kamera. Så jeg vil fortsatt si at SX1 er en bedre telefon hvis du skal ha mp3 på den :) Men selvfølgelig er 7610 en bedre telefon enn 6600, men om den er verdt de pengene er jo også et spørmål da ;)

Lenke til kommentar

ville gått for SX1. det at tastene er minus er bare tull. tar ikke lange tiden og bli vant med dem. Og de er go å skrive med. det at skjermen er grumsete kommer av et beskyttelseslag. noe som jeg ikke kan si plager meg.

 

det at man kan oppdatere den selv er jo et stort pluss. :yes: og så er det som trådstarter sier at han helst ikke vil ha en nokia. som er forståelig. :wee:

Lenke til kommentar
-Tastene

-Størrelse

-Treg

-Litt "grumsete" skjerm

 

Det var det jeg kom på i farten er sikkert mere, men jeg hadde gått for SX1 som sagt. Det er pga mp3 og radio i stereo ellers så har 6600 klart bedre skjerm og noe bedre kamera!! :thumbup:

Hva mener du med grumsete skjerm??

 

Er den mye dårligere enn skjermen til 6600.

 

Skal ha meg ny telefon og det er egentlig disse to som frister mest, og har veldig lyst på SX1 pga radio og mp3 (stereo) men hvis det er grumsete skjerm er det uaktuelt. Er 6600 mye bedre på det området??? :cry:

Lenke til kommentar

Synes ikke 6600 har bedre skjerm. Og minnekortet som følger med nokia 6600 er på 32mb som er alt for lite! Sx1 har støtte for 512mb kort. Nokia har bare støtte til 128mb. Jeg er storfornøyd med min sx1. en utrolig bra telefon. Kjøp den ;) De er utrolig like. Det amobil sier om at sx1 har dårligere skjerm vet ingen. den er super å se film på. Vil du se filmer på smartmovie som gjør at du kan formatere hele filmer til et 256mb kort på din sx1. Sx1 spiller av filmer mye bedre enn 6600 det sier smartmovie folka selv.

Lenke til kommentar

Jeg har selv et 256 mb kort i min 6600, virker fint og jeg merker ingen spesiell treghet, så det wolfhero sier er bare tøv..

Og å argumentere med at det medfølgende 32 mb. kortet er for lite er bare idioti, når du godt vet at sx1 ikke har noe mmc kort med, bedre noe enn ingenting. Så da er du igjen på "square 1". De som kjøper slike telefoner har også vanlighvis råd til et eller flere mmc kort.

Vet ikke om 512 mb funker, i både 6600 og sx1 har ikke prøvd, og om det gjør det gjør det nok med en viss treghet vil jeg kanskje tro, har ikke hørt om noen som har 256 kort iallfall..

Hvorfor SX1 skulle kjøre filmer bedre, ser jeg ingen grunn til egentlig.

 

Skjermen er mere lyssterk på 6600, enn på SX1.

-

Jeg ville heller ha satt opp valget slik: Vil du ha mp3 og radio på mobilen så kjøper du sx1,hvis ikke; kjøp 6600.

Også, hvis du ikke klarer tastene til sx1 bør du heller ikke vurdere den. (Prøv tastene først)

-

For det er egentlig der hovedforksjellene ligger mellom sx1 og 6600. Deretter er det visse "småting" som spiller inn.

Det har iallfall jeg gjort, jeg valgte nemmelig 6600.

Endret av Remerser
Lenke til kommentar
Og å argumentere med at det medfølgende 32 mb. kortet er for lite er bare idioti, når du godt vet at sx1 ikke har noe mmc kort med, bedre noe enn ingenting. Så da er du igjen på "square 1". De som kjøper slike telefoner har også vanlighvis råd til et eller flere mmc kort.

Jeg gir ett eksempel (mitt tilfelle):

 

Jeg skal ha meg symbian-mobil og jeg VET jeg skal ha 128mb, 256 mb eller mer. Spiller det da noen rolle for meg om det følger med 32 mb eller ikke? Nope. Det kortet gjør ingen nytte ubrukt nede i boksen uansett.

 

Da er det bedre å kutte på kostnadene og selge mobilen billigere.

 

Er ikke sikkert jeg forsto akkurat hva du mente, men fikk ihvertfall gitt et eksempel.

 

----

 

SX1 er suveren i forhold til 6600. Nevner bl.a. pris, bundle, mp3, stereo, hotswap, størrelse, vekt og mer..

Lenke til kommentar

Arehei; rettet opp hva wolfhero sa, iogmed at han uttrykte at det var negativt at "kun" et 32 mb. kort fulgte med 6600.

Jeg reagerte på dette når faktum er at det ikke følger med noe kort til SX1.

 

For meg personelig har jeg absolutt ingen bruk for det 32 mb. kortet. Men det finnes faktisk folk som er glade for å få det med og ikke nødvendighvis kjøper et større minnekort.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...