Gå til innhold

IDE Disk på S-ATA kontroller?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
' date='02/06/2004 : 00:23'] Det er mulig å få tak i et adapter som lar deg få bruke en P-ATA (IDE) disk på en S-ATA kontroller. Følger med NF7-S v2.0 :)

Husker ikke helt hva den heter, men noe med Adapter?

Tror Komplett har det

Det heter serilell som er en overgang fra pata til sata, men jeg tror å huske at dette bare vil funke på Abit nf7-s kort 2.0 og ikke noen andre, men det er mulig jeg tar feil.

Lenke til kommentar

Har en konverter som kommer fra et ABIT IC7 MAX P4 HK...

Som jeg har prøvd å bruke men disken blir ikke funnet :-/

 

Er det meninga at den skall komme opp når det står at det søkes etter disker fra S-ATA kontrolleren ? får bare opp no drives found :-(

Lenke til kommentar
Er det noen som vet om dette er mulig/Noen som har prøvd på det samme?

 

Joda, dette går fint. Har et Abit IS7-G hk med 4 s-ata tilkoblinger. Kjøpte en serillel2 konverter fra komplett. Har ikkje gjort noko anna enn å ta ut den lille dingsen som bestemmer om harddisken er master eller slave. Prøvde først å la denne stå i, men da fikk eg ikkje kontakt med harddisken. (EDIT: Det var motsatt :yes: Eg har disc nr 3 som master. Trudde eg hadde lest en plass at master/slave var historie, men dengang ei...)

 

Som sagt, funker fint, einaste kan vere at det virker som om det går litt treigere når eg bruker Tag&Rename for å legge nye ID3-tags på mp3filer som ligger på denne disken.

Endret av kz
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...