Gå til innhold

Montering av kabinettvifte i AOpen HQ45


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

OK, ikke jeg heller, men det kan da ikke være så vanskelig... Du får sikkert noe bedre svar enn dette, men hvis ikke kan du lese under. :grin:

Jeg får snart et par vifter i posten så dette bør jeg kunne...

 

Er det ikke bare å åpne pakke til vifta(hvis den er ny) og ta ut innholdet, finne fram noen skruer(som vanligvis følger med), og skru fast vifta, og deretter koble den til.

Tror det er nesten samme hvilken vei du velger, men jeg tror jeg har hørt noe om at hvis du har to vifter, så er det smart å ha en til å suge luft fra kabinettet og en til å blåse luft til kabinettet...

 

Hvis noen "som kan dette" leser dette, og ser at det er feil, skriv det. Det er feil pga. jeg har aldri montert noen vifter jeg heller, men jeg skal på mandag(15.04).

Jeg trodde da ikke det skulle være noe problem å skru fast noen vifter da mann!

 

JRH

Lenke til kommentar

Du skrur viftene fast med vanlige skruer og kobler til strømmen. Har du to vifter er det lurt å sette den ene til å suge inn nede i front og den andre til å suge ut oppe (bak). Det er også lurt å ha filter på viftene som suger inn. Viss du ikke har filter kan du bruke en damestrømpe.

Lenke til kommentar

i det kabinettet du har er det bare plass til en vifte, den skal sitte nede forran, den kan du montere til og suge kald luft inn i kabinettet. siden poweret blåser ut, den skal ikke festes med skruer, det sitter en plast dings inni kabinettet forran og den tar du ut så putter du viften i den og så setter du den på plass igjen.

Lenke til kommentar

Takk daho!

Dette virker kanskje som et veeeeldig dumt spørsmål, men jeg spør likevel (så får dere heller le...):

 

Hvordan kommer luften inn til selve vifta? Den eneste veien inn er jo i en sprekk under? Er det nok?

 

Er det noen som vet hvor stor vifte jeg får inn i denne?

 

 

_________________

Mads "Ramboy" Eriksen

Min PC:

AMD Atletisk Tordenfugl 1.4 GHz

Coolermaster 1.5GHz 4800RPM kjøler

MSI K7T Turbo (MSI-6330 v3.00)

640 MB SDRAM (128+512)

Abit Siluro nVidia GeForce2 MX 32MB SDRAM

IBM Deskstar 40 GB IDE 7200RPM

<BR

 

[ Denne Melding var redigert av: Ramboy på 2002-04-12 23:11 ]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...