Gå til innhold

NEC 2510A. Ingen butikker har enda. Når?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

den hacka flashen har vel også ødelagt en god del brennere etter det jeg vet.

 

Så har du ikke brenner ennå, så hold ut de 1- 2 ukene til den kommer og bruk de ekstra 100kr og få et produkt som holder mål.

det gjør i alle fall jeg

Lenke til kommentar
Har du ND-2500 så kan du firmware upgradere den til 2510, det har jeg gjort, brenner som en drøm......

Og du vet også at det funker som en drøm å brenne DVD+R9 plater på den?

(for det er de som virkelig vil teste om firmware hacken funker eller ikke, dvs. om laserkalibreringa for ND-2500A ikke nødvendigvis er god nok for å brenne DL slik som NEC sier)

 

Jeg skjønner egentlig ikke helt hvorfor alle skal ha DL brennere med en gang. For det første så tar det en evighet å brenne en 8.4GB plate på 2.4x, og platene vil koste en god slump penger når dem blir tilgjengelige. Tipper at den dagen det 1 8.4GB plate koster det samme som 2 4.7GB plater, så har vi også brennere som brenner DL kjappere enn 2.4x. Da begynner det å bli interessant pris vs. hva man får.

 

Edit: Ser at Komplett selger 5 stk. Verbatim DVD+R9 DL plater for den nette sum av 895,- norske penger :scared: Det tilsier 10 stk. 8x DVD+R = 1 stk. 2.4x DVD+R9

Endret av opresterud
Lenke til kommentar

Jeg skal nå kjøpe min 2 dvd brenner, på grunn av at jeg solgte min gamle pc.

Det er jo verd å vente den 1 til 2 ukene til disse kommer på lager, pris forskjellene på 2500 og 2510 er minimale.

 

Jeg 100 % enig i å kjøpe en ny dual layer brenner om du har en brukbar brenner fra før av er idioti.

Men for de av oss som ikke har eller har kvittet oss med de gammle brennerne så skader det ikke å vente den ekstra uken

Endret av PulZ
Lenke til kommentar

Har ikke DVD-brenner og da er det jo greit å få med dual layer for 100 lapp ekstra. En brenner varer jo noen år (om man har god tid), og da kan platene være billigere. Så de første årene brenner jeg nok DVD-R.

Men om man plutselig skulle trenge en DVD+R9.

 

For denne brenneren brenner vel CD og DVD+-R i samme hastighet som Nec 2500A? Eller har jeg missforstått?

 

Edit:

Nå står det 09-06.2004 ubekreftet hos Komplett. De hadde denne ikke på lista kl 08 i dag tidlig. Men ikke noe info her om hva den brenner og hastigheter.

Endret av Arve28
Lenke til kommentar

2510A brenner med samme hastighet som 2500a, men støtter og 2.4x på lag 2 ved dual layer brenning. :-)

Det er samme brenner med laser som er kalibrert og godkjent for å brenne DL, så etter NEC er det ca 70% sansynlig at din 2500a brenner har god nok laser til å brenne DL.

Men det er ingen vits å flashe en 2500 til 2510 før det er plater, men for de som lurer på om det funker les den orginale tråden for å gjøre det. :thumbup:

 

Andre brennere som kan oppgraderes til å støtte DL

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...