Gå til innhold

Jee, Nforce i norge...


Evleos

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hei følkz!

 

Kanskje det er verd å ta det litt med ro hva nForce-korta angår. Tross alt er nVidia rimelig ferske på å lage mer enn grafikkort. nForce ser absolutt spennende ut, men kanskje en ide å vente til det har vært noen uker og mnd på markedet...?

 

På engelsk har de et utrykk som heter "bleeding edge", dvs, førstegenerasjons produkter som ofte er buggy der kjøperen(e) blir betatestere i steden for egentlige end users. Det er en god sjanse for at nForce blir et slikt chipset/produkt i beggynnelsen. Husk, selv erfarne chipset-produsenter som Intel, Via og Ali har lansert chipset med ganske fæle bugs relativt nylig!

 

Ellers, den integrerte Geforce 2 MX brikken har i tester ikke vist seg å holde helt mål i forhold til "løse" kort, den yter rett og slett noe dårligere pga. minnebussystemet i nForce. Og for oss gamere er vel et Geforce 2MX heller uaktuelt..?

 

Når det gjelder minne- og CPU-ytelse har heller ikke nForce foreløpig vist seg å nå de store høyder. Med dagens prosessorer klarer ikke nForce å matche KT266A, selv om det er omtrent like effektivt.

 

Uansett, det er et svært spennede produkt som gjør det mulig å bygge mer eller mindre komplette godt ytende hjemmepc'er til en fornuftig pris. Ideelt for far og mor og andre mindre krevende brukere skulle jeg tro.

 

Mvh DFN

Lenke til kommentar

nForce kortene har sett veldig lovende ut.. Men jeg begynner å tvile ja. Kanskje jeg heller kjøper Via KT266a =) I og med at nVidia er veldig ferske da det gjelder alt annet enn skjermkort. Dette er tross alt det første nVidia har laget som ikke er skjermkort..! Tviler litt på nForce da. Og det med at den ikke klarer å utnytte CPU etc. - Liker jeg IKKE! Skal faen meg ha noe som utnytter den dyre hardware skikkelig :wink: Er helt enig med det der at brukerne kan ende opp som BETA-TESTERE og ikke end-users..

Lenke til kommentar

Har lest flere engelske reviews av msi's nforce board. Det slår konkurentene marginalt i de fleste tester. Grafikken på nforce tilsvarer en GeForce2mx /m 32mb ram og 6xagp. Og lykortet on-board skal ve rått. (bla.a laver cpu ut. enn andre)

 

Redigert:+

Ferske? ... tenk på at de har fått hjelp fra Microsoft og Amd på dette her.

 

[ Denne Melding var redigert av: lithium på 2001-11-02 18:24 ]

Lenke til kommentar

msi-kortet har fått en svært så positiv review på aceshardware i alle fall. Det som plager er at asus har byttet ut noen komponenter (nettverk og lyd) med billig drit : (

En ting til forresten; det er kanskje litt fjernt å uttale seg bastant om ytelsen til noe som ikke har kommet i butikken ennå, vi vet alle hva nvidia har fått til av drivere tidligere ..

 

[ Denne Melding var redigert av: A_N_K på 2001-11-03 10:55 ]

Lenke til kommentar

A_N_K: Helt enig, ytelsen kan bli både bedre og dårligere, likavel, en tendens jeg har lagt merke til er at de refference-korta slike hardwaresites får til testing sjelden yter dårligere enn de korta som til sist kommer i butikkene. (Var slik med KT266, KT266A, KT133A og AMD760 bla. itno merkbar forskjell på refference og endelige kort!) Jeg sikra meg i allfall, skreiv "til dags dato" osv. :razz:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...