Gå til innhold

Ram er ram?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tja det kortet spiser de fleste merker, skal du ikke klokke så kjøp 3200 ram.

Ellers er det vanskelig å si så mye mer når du ikke oppgir cpu og om du skal klokke eller ei.

Skrevet

Skjønte ikke jeg en dritt av, men jeg skal mekke ny pc. har finni detta hittil..

IC7-G p4 3.2 ghz x800pro.

Forslag på ram?

Skrevet

Skjønte ikke jeg en dritt av, men jeg skal mekke ny pc. har finni detta hittil..

IC7-G p4 3.2 ghz x800pro.

Forslag på ram?

Det snekker`n mente var du kan bruke de fleste typer DDR-ram, og anbefalte deg 3200 minnebrikker hvis du ikke skal overklokke cpu eller ram

f.eks en sånn: Twinmos

Skrevet (endret)

Hvis du vil lære litt mer om de ulike ram typene kan du jo ta en titt på hardware.no sin ram guide..Link

Edit: en nyere guide fra pcworld pcworld

Endret av Royal
Skrevet
Hvordan ser jeg hvilken type ram jeg bruker akkuratt nå?

Du kan f.eks laste ned Aida32 og lese av åssen ram du har.

Eller du kan evt. skru opp maskinen og lese det direkte av ram brikken din (som regel en klistre-lapp)

Skrevet (endret)
AVANGSERT AVANGSERT AVANGSERT!!  :no:  :no:  :cry:

Les de linkene jeg posta i sta. eller så kan du jo kjøpe den Twinmos rammen jeg linka til ;)

edit:skrivefeil :blush:

Endret av Royal
Skrevet

haha, ok PC 3200 kjører på 400mhz som er akkurat passe med 3200 mhz.

Hvis du derimot har planer om å overklokke din 3.2 ghz til la oss si 3.4 ghz så

overklokker du også rammen din til PC3400 som igjen fører til varmeutvikling og slikt. Hvis du derimot ikke skal overklokke så kjøper du PC3200 (400mhz) ram og lever lykkelig alle dine dager. Kan få bedre forklaring hvis du skal overklokke.

Overklokke = justere opp hastigheten på din prosessor. (effekt: skaper mye varme, og litt bedre ytelse)

Skrevet

Forslag: OCZ 3200 gold. Geil 3200 platinum . Corsair 3200LL . TwinMos 3200 .

Skal du klokke noe serlig velger du 3500 eller 3700 ram istedenfor 3200.

Skrevet

Ketchup?: Liten kommentar til signaturen din, den irriterer meg grenseløst:

Ordet å forteller at det følger en infinitiv etter, og kalles derfor infinitivsmerke, mens og tilhører ordklassen konjunksjoner (forbinderord).

Hovedregel: "Å" står bare foran verb i infinitiv, mens "og" forbinder (står mellom) sideordnede ord eller ordgrupper av ymse slag, også infinitiver.

Det er ofte når og står mellom to infinitiver, som i eksempelet "Jeg får så lyst til å hoppe og danse", at vi kan komme i tvil om å eller og. Da kan vi enten prøve å hjelpe oss med et knep som kalles fortidsprøven, eller finne ut av den grammatiske sammenhengen.

Skrevet

Ordet å forteller at det følger en infinitiv etter, og kalles derfor infinitivsmerke, mens og tilhører ordklassen konjunksjoner (forbinderord).

Hovedregel: "Å" står bare foran verb i infinitiv, mens "og" forbinder (står mellom) sideordnede ord eller ordgrupper av ymse slag, også infinitiver.

Det er ofte når og står mellom to infinitiver, som i eksempelet "Jeg får så lyst til å hoppe og danse", at vi kan komme i tvil om å eller og. Da kan vi enten prøve å hjelpe oss med et knep som kalles fortidsprøven, eller finne ut av den grammatiske sammenhengen.

Jøss, er du norsklærer, eller?

Disse hvis du IKKE skal overklokke.

To av disse hvis du SKAL overklokke.

Skrevet

ummmm og det var et forsøk på hva?

Skrevet

nørd..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...