Gå til innhold

Hjelp pc`n restarter


Anbefalte innlegg

Pc`n restarter når jeg scroller i ie eller i opera, det er lettere å få den til å reboote i ie men jeg får det til med opera også, jeg kan scrolle i fil exploreren uten om at pc`n restarter men feks hvis jeg går inn i add ore remove software for så å scrolle så rebooter den.

 

desuten må jeg scrolle ved hjelp av muse hjulet for at pc`n skal reboote. men ikke altid noen steder er det nokk at jeg tar tak i scrollbaren å drar i den.

 

den rebooter også når jeg prøver å spille.

 

setter jeg cpu fsb til 100mhz så sjer ikke dette lengere, men den rebooter fremdeles når jeg kjører spill

 

hardware er:

hk: asus A7N8X-X

cpu: amd xp2800+

ram: 2100 cl 2.5 ddr

skjermkort: radeon 9800pro powercolor

 

oppdatering: jeg har prøvd å føre på goop på nytt ( har rensan først osv) for så å sette på cpu`n på nytt, dette har hjulpet en liten stund, jeg får kjørt spill osv. Men etter en stund går det tilbake til det "normale".

Endret av zoneman
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ok prøvde nytt skjermkort nå (et gammelt radeon 8500 kort) å det ser ut til å virke, i hvertfall til nå. Men vil dette si at mitt 9800pro er ødelagt? eller burde jeg prøve andre drivere, feilen kom jo av seg selv jeg bytta ikke driver før dette skjedde men jeg har prøvd ny driver etter dette begynte.

Lenke til kommentar
Ok prøvde nytt skjermkort nå (et gammelt radeon 8500 kort) å det ser ut til å virke, i hvertfall til nå. Men vil dette si at mitt 9800pro er ødelagt? eller burde jeg prøve andre drivere, feilen kom jo av seg selv jeg bytta ikke driver før dette skjedde men jeg har prøvd ny driver etter dette begynte.

Det kan ikke ha noe med for svak PSU å gjøre?

Et 9800pro trekker jo mer strøm enn et 8500..

:hmm:

 

Hvor mye watt leverer PSUen din?

 

Edit: Hmmmpfrr... Så plutselig at Shrike hadde spurt om det... Klarte visst å hoppe over hans post... Jaja, men jeg tror det kan ha noe med saken å gjøre.

Endret av kristteo
Lenke til kommentar

Ja, er nok inne på noke der.. Dette høres ut som et typisk 'for svak eller ustabil strømforsyning' problem.. :thumbup:

 

Har du mange harddisker, cd-rom, brennere etc..? Lagt til nytt utstyr i det siste, og dette problem har dukket opp i etterkant? Trekker nok meir strøm når du kjører på høgere fsb ja, eller 9800 vs. 8500. Alt som skaper meir varme vil også nødvendigvis trekker meir strøm.. kan lett virke som et varme problem, men egentlig er det PSUen som er det svake ledd...

 

Sjekk linken her, http://www.firingsquad.com/guides/power_supply/

 

Kjempe guide for å rekne ut minimum krav til strømforsyning!

 

Edit: lagt til link

Endret av crusade
Lenke til kommentar

tja vet ikke helt jeg, (skjønte ikke helt hvordan jeg skulle regne sammen alt) men jeg satt sammen en pc av litt eldre komponenter her å litt svakere psu faktisk pc`n er en xp1800 hvor jeg satt inn et lydkort 9800pro kortet og et lydkort, i tilleg er det to hd`r i den og en cdrom, psu`n er en 235w. Virker som det funker på det systemet pc`n komer med noen ulyder når jeg gjør ting på den osv men den restarter ikke.

Lenke til kommentar

Ok har gått gjennom den greia nå å det kan virke som det er powersuplyen, selv om det er litt rart at det virker fint i en pc med 235w psu.

 

kom frem til at jeg trenger minst 15a på 12v railen å min aopen 300w har bare 12. Har prøvd å slå av nettverks kort og lydkort på hket og bruker pci kort til det i stedenfor. i tilleg har jeg kobla fra en hd (av 3) å nå går det an å spille hvis jeg setter cpu fsb til 100mhz.

 

Så er det noen som kan anbefalle en GOD men rimelig psu som har en del output på 12v railen?.

Lenke til kommentar
Ok har gått gjennom den greia nå å det kan virke som det er powersuplyen, selv om det er litt rart at det virker fint i en pc med 235w psu.

 

kom frem til at jeg trenger minst 15a på 12v railen å min aopen 300w har bare 12. Har prøvd å slå av nettverks kort og lydkort på hket og bruker pci kort til det i stedenfor. i tilleg har jeg kobla fra en hd (av 3) å nå går det an å spille hvis jeg setter cpu fsb til 100mhz.

 

Så er det noen som kan anbefalle en GOD men rimelig psu som har en del output på 12v railen?.

Chieftec har helt greie cpuer til en rimelig penge, denne f.eks

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...