Gå til innhold

Logitech MX900 lagger!


Anbefalte innlegg

#emnetittel endret av moderator#

 

Jeg har nettopp investert i et logitech mx900, men musa lagger!! faktisk så mye at det er plagsomt å bruke den. Noen andre som har dette problemet? den 2.5 år gamle trådløse musa jeg har er mye mer presis enn MX900!!

 

Må faktisk si jeg er skuffa over at den henger, er akkurat som om den henger et par millisekund før den reagerer...

 

har sjekka innstillingene også, kan ikke finne noe som kan ordne problemet!!

 

hilsen fortvilt...

 

(bill. mrk: MX900 tilsalgs Stvgr?) :cry:

 

feil emne.. doh..

Endret av It's me
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
kabinettet bør ikke være noe problem siden denne musa går på bluetooth... har flytta senderen litt rundt, men musa lagger. Ikke enormt masse, men nok til at det er frustrerende.. andre som opplever dette? Lurer på om bluetooth protokollen ikke er kjapp nok!!

Prøv å last ned en nyere driver til musa.

Endret av Zaeira
Lenke til kommentar

Ah, ja, dette problemet fikk jeg også helt uten forvarsel en dag. Husker ikke hva jeg gjorde - men det er fiksbart.

1: Disconnect musa fra PCen og koble den på igjen. Kan hjelpe. Hvis ikke:

2: Fullstendig avinstaller all BT-programvare og Logitechdrivere. Så reinstallerer du alt sammen

 

Skal se om jeg kommer på hva det var jeg gjorde for å fikse dette.

 

Forresten - hvor ofte skjer dette? Musa setter nemlig seg selv i strømsparemodus hvis du ikke bruker den på noen minutter og den vil da lagge litt med en gang. Samme med tastaturet og mediapadden. Slik lagging som jeg tenker på er SKIKKELIG storlagging hvor den plutselig, ca en gang hvert sekund, "setter seg fast" et sted på skjermen for så å hoppe til neste lokasjon istedenfor å gli dit.

Lenke til kommentar

Kjøpte denne musa for tre dager siden sammen med tastatur (Cordless Desktop MX for Bluetooth). Har enda ikke opplevd at den har hengt igjen en eneste gang. Det gjelder både "vanlig" bruk i Windows XP og i spill.

 

Eneste problemet jeg har merket, er at det noen ganger kan ta et par sekunder før den svarer etter start av Windows. Men deretter har jeg altså ingen problemer i forhold til lagging.

 

Bruker driver versjon 1.0.236.0 (datert 19.09.2003). Finnes sikkert nyere driver på nettet, men har ikke sjekket.

Lenke til kommentar

Finnes ikke noe trådløst nett i nærheten, men har allerede en blåtann antenne som er koblet til PCen.. skal nå prøve å koble denne fra, men trodde ikke dette skulle vær noe problem.

 

Musa lagger ikke mye, men jeg føler den er mye mindre presis enn den gamle musa jeg har.

 

Installerer nyeste programvare og drivere nå.. håper det fungerer!!

Lenke til kommentar

hmm, har samme problemet... bruker musa opp mot en bærbar I8600, med innebygget bluetooth... har ikke installert noe ifra logitech... men hos meg virker det som om det er for svakt signal, når jeg flytter musa til andre siden av pcen, på den sia bluetoothen er på dataen, funke det helt topp... problemet er bare at jeg er høyrehendt da;-)

Men når jeg sjekker forbindelsen, står det at det er dårlig dekning(med musa på rette sia da).

 

Må vel å nevne at jeg bruker ett trådløst nettv kort å...

 

Noen tips til løsning??

 

Speede opp bluetooth senderen??

Endret av sony123
Lenke til kommentar
hmm, har samme problemet... bruker musa opp mot en bærbar I8600, med innebygget bluetooth... har ikke installert noe ifra logitech... men hos meg virker det som om det er for svakt signal, når jeg flytter musa til andre siden av pcen, på den sia bluetoothen er på dataen, funke det helt topp... problemet er bare at jeg er høyrehendt da;-)

Men når jeg sjekker forbindelsen, står det at det er dårlig dekning(med musa på rette sia da).

 

Må vel å nevne at jeg bruker ett trådløst nettv kort å...

 

Noen tips til løsning??

 

Speede opp bluetooth senderen??

samme oppsett her.

 

problemet er at logitech drivere kun skaper konflikter med dell sine.

 

så nå bruker en ms hid på 400 dpi, istedet for 800 hvis en hadde brukt bt gjennom logitech hubben.

 

har ikke funnet noe svar på hvordan en kan både ha logitech mus instillingene, og dell bt uten konflikter

Lenke til kommentar

Nå fungerer musa mye bedre, har fjerna tidligere MSI blåtann antenne samt installert nye drivere.. musa fungerer mye bedre nå.. må ha vært konflikt mellom de to blåtann enhetene..

 

Programvaren som fulgte med musa har også fungert glimrende!! nå blir det valuta for pengene..

 

takk for alle svar!!

 

Jallamannen

Lenke til kommentar
hmm, har samme problemet... bruker musa opp mot en bærbar I8600, med innebygget bluetooth... har ikke installert noe ifra logitech... men hos meg virker det som om det er for svakt signal, når jeg flytter musa til andre siden av pcen, på den sia bluetoothen er på dataen, funke det helt topp... problemet er bare at jeg er høyrehendt da;-)

Men når jeg sjekker forbindelsen, står det at det er dårlig dekning(med musa på rette sia da).

 

Må vel å nevne at jeg bruker ett trådløst nettv kort å...

 

Noen tips til løsning??

 

Speede opp bluetooth senderen??

samme oppsett her.

 

problemet er at logitech drivere kun skaper konflikter med dell sine.

 

så nå bruker en ms hid på 400 dpi, istedet for 800 hvis en hadde brukt bt gjennom logitech hubben.

 

har ikke funnet noe svar på hvordan en kan både ha logitech mus instillingene, og dell bt uten konflikter

Bruker kun Dell`s bluetooth drivere, ikke installert noe fra Logitech..

 

Kan det være det som er problemet??

 

At jeg får mindre hastighet som du sier, med Dell`s drivere, kontra logitech??

 

Hmm, kanskje krype til korset å innstallere Logitech sine drivere...

 

Men har hørt det kødder litt til maskinen??

Lenke til kommentar

t0mse: Mx900 yter faktisk utrolig bra i skytespill, og jeg synes den er minst like bra som min gamle intellimouse 3.0 i spill som ut2004, quake og lignende uten å ha merket noen form for "lagg". Det eneste er at når logitechsoftwaren ikke er lastet kjenner jeg en god del mer lagg, f. eks når ved innlogging osv. Det kan være et problem hos noen, så installer softwaren, og prøv da.

Lenke til kommentar
Prøv dette: gå i kontrol Panel/System/Device Manager/

Trykk properties på musa, Advanced Settings, forandre på sample rate, sett denne høyere.

hmm, for meg forutsetter det at jeg installerer programvaren fra logitech..

 

Har ikke det valget der nu...

 

Ser altså ut som det ikke er noen vei utenom, må visst installere Logitechprogramvaren...

 

:thumbdown:

Lenke til kommentar
Prøv dette: gå i kontrol Panel/System/Device Manager/

Trykk properties på musa, Advanced Settings, forandre på sample rate, sett denne høyere.

hmm, for meg forutsetter det at jeg installerer programvaren fra logitech..

 

Har ikke det valget der nu...

 

Ser altså ut som det ikke er noen vei utenom, må visst installere Logitechprogramvaren...

 

:thumbdown:

gjør du det, så overskriver logitechs bluestack widxomms sin fra dell.

 

da virker blåtann kun når du har logitech hubben tilkoblet maskina.

 

det skal være en måte å installere setpoint, uten bluestack men har ikke fått til det enda

Lenke til kommentar

Kjøpte nettopp mus og taststur med blåtann og er kjempefornøyd. Alt funket med en gang ( Quickstart guide :thumbup: )

Eneste problemet er at blåtannhubben jammer en trådløs videosender jeg bruker :( . Planen var å bruke musen fra stunen når jeg ser film/bilder - men nå er jo tv signalet helt på tryne.....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...