Gå til innhold

Aktiveringshjelp

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har kjøpt/skaffet meg originalversjon av XP Home Edition av noen bekjente. Har gått gjennom installasjonen, og alt fungerer utmerket. Problemet er det at jeg nå sitter her med et system som fungerer bra, men bare for 30 dager, da jeg får beskjed om at aktiveringsnøkkelen er brukt for mange ganger. :no:

Noen som har tips for hva jeg kan gjøre for å få ordnet opp i dette?Er eneste mulighet å ringe Microsoft?De vil vel begynne å lure da det plutselig er ny bruker som vil ha tilgang?

Hilsen XP bruker som gjerne vil ha full tilgang til systemet sitt. :cry:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan da umulig være så inn i granskauen vanskelig at man ikke KAN bruke dette operativsystemet mer enn på en pc i sin levetid. Dette er en oppgradering, som inneholder SP1. Er det en mulighet for å fjerne SP1, da det vel er denne som gjør at arkiveringsnøkkelen blir et problem?

Og for de som mener at det kun er å slette dette fra "Legg til/fjerne programmer", så nei, det ligger ikke tilgjengelig der.

Skrevet
Kan da umulig være så inn i granskauen vanskelig at man ikke KAN bruke dette operativsystemet mer enn på en pc i sin levetid. Dette er en oppgradering, som inneholder SP1. Er det en mulighet for å fjerne SP1, da det vel er denne som gjør at arkiveringsnøkkelen blir et problem?

Og for de som mener at det kun er å slette dette fra "Legg til/fjerne programmer", så nei, det ligger ikke tilgjengelig der.

Tror ikke det er så lett siden dette er en lovlig umodifisert versjon av Windows.

Skrevet

En lisensnøkkel skal kun fungere 1 gang hvis den første som brukte den har registrert seg på internet med nøkkelen, med mindre du bestilt en lisens som skal fungere flere ganger (brukt av bedrifter som regel)

Skrevet

Microsoft vil ikke at produktet skal være installert på flere en maskiner enn hva produktet er ment for. I dette tilfellet en maskin. Hvis produktet skal installeres på en maskin forskjellig fra den maskinen det ble aktivert på, må du ringe ms og få ny produktnøkkel.

Jeg er enig at dette er klossette. Er irriterenes for hardware entiuaster fordi større endringer i maskinens hardware regnes som en ny maskin.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...