Gå til innhold

Guide: Hva gjør jeg når pcen ikke starter?

Anbefalte innlegg

Skrevet
thx thx.... Hadde sikkert gjordt det med en mac visst jeg hadde hatt det :lol:

Bare lurer på om du har tenkt til å fikse de tingene jeg skrev om i forrige post?

Helt greit hvis du ikke har hatt tid, men har planer om å fikse det (snart).

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Flott guide :thumbup:

Men en ting jeg lurer på, hadde ett uhell med pc'en forleden og kortsluttet en av tilførslene til strømforsynigen, alt skrudde seg av og det var ingen respons når jeg prøvde å trykke på pw knappen etterpå.

Jeg prøvde da og ta ut tilførselen til strømforsynigen, og satt den i igjen etterpå og alt funket :D

Er det noen sikringer som legger inn igjen etter en liten stund hvis det oppstår kortslutning?

det må i så fall være noen utrolig kvikke sikringer..

Hadde det vært glassikringer, måtte jeg ha byttet dem? :hmm:

Endret av Kuffe
Skrevet (endret)

Kjempe! :)

-Når jeg var 11 trodde jeg pc var en hvit tv med tastatur... :roll: (det er bare 5 år siden jeg var 11 da)

Endret av So
Skrevet
-Når jeg var 11 trodde jeg pc var en hvit tv med tastatur...  (det er bare 5 år siden jeg var 11 da)

Kunne vært kjekt med mus og tastatur til TVn......

Skrevet

jeg har et problem som jeg tror du ikke nevnte...

jeg tok ut cpu-vifta for en stund sida for å tørke litt støv av den, pc'en hadde nemlig begynt å gå veldig fort varm, selv om jeg satt med åpent kabinett og åpent vindu.

problemet nå er at etter at jeg satte i vifta igjen, og nå skrur på pcen, er pc'en på i bare et par sekunder, før den skrur seg av. :hmm:

Hva tror dere er galt?

Skrevet

hmm :hmm: Kanskje du har fått noe rusk som ligger på cpuen? Ta av kjøleren og blås og prøv. Visst ikke kan det være at den blir for varm. Rensa du vekk kjølepastaen?

pcgutten

Skrevet

Bor du i Oslo, får du kjølepasta hos Digital Impuls i Møllergt 9. Blå Isopropanol for å vaske vekk det gamle, får du hos Jernia.

Skrevet
Kan jo være du har satt cpu-vifta på for hardt og knust kjerna. :scared:

Da hadde den vel ikke starta i et par sekund for så å slå seg av igjen. Er kjernen knust ville den vel ikke starta i det hele, eller? :dontgetit:

Skrevet (endret)

grattis med sticky pcgutten :)

hva er galt når broren min sin pc starter opp men det blir "input connection problem" på skjermen, skjermen virker og skjermkortet virker(testet på min pc.).

er litt små irritert, klan det være kortslutning i hovedkortet? :dontgetit:

Endret av nord
Skrevet (endret)
Da hadde den vel ikke starta i et par sekund for så å slå seg av igjen. Er kjernen knust ville den vel ikke starta i det hele, eller?

tror vel egentlig ikke cpuen er herpa nei, for det kommer sånn pip når jeg starter opp pcen også.

Endret av vioLence

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...