jan25 Skrevet 30. mai 2004 Skrevet 30. mai 2004 Jeg trenger hjelp med følgende: Vifta på skjermkortet mitt har begynt å bråke ganske så mye. Det er et ca 2 år gammelt Creative 3D Blaster 4 MX440. Jeg har da vært og kjøpt meg en Revoltec VGA Chipset Cooler, altså et sett med ny vifte og kjøleribber. (Står på pakken at det skal passe til dette skjermkortet) Men strømkabelen fra den nye vifta er 3 pins og passer da ikke inn i den gamle 2 pins kontakten på skjermkortet som den originale vifta var koblet til. Derimot står det en 3 pins kontakt rett ved siden av, men når jeg kobler den på der så kommer det bare et lite rykk i vifta til å begynne med. Så stopper den bare opp.. Noen som kan noe om dette ??
bensinkanna Skrevet 30. mai 2004 Skrevet 30. mai 2004 Sikker på at vifta og kortet skal passe sammen? har du noen link? Vet ikke hva slags skjermkort det er, men hvis det er PCI kan det jo hende det ikke klarer å gi nok strøm til vifta. Men det var rart om produsenten sier det skal gå.
jan25 Skrevet 30. mai 2004 Forfatter Skrevet 30. mai 2004 Nei det er et AGP kort. Link til bilde av kortet her: http://www.ferrago.com/image/221/2 og link til Revoltec chipset cooler her: http://www.ocshoot.no/revvga.htm Om man ser på bildet av skjermkortet så ser man at vifta er koblet til en to pins kontakt med en svart og en rød ledning. Rett over denne ser man så en tom 3 pins kontakt. (hvit farge på kontakten) Den nye vifta kommer med en plugg som passer her, men da virker den altså ikke som den skal. (Den 3. ledningen på den nye vifta er gul)
Nilsen Skrevet 30. mai 2004 Skrevet 30. mai 2004 IKKE gjør dette før noen bekrefter det. men på hk er det en slik 3-pin kontakt som bla. brukes til nettverks kort. hva med denne?
knut-eirik Skrevet 30. mai 2004 Skrevet 30. mai 2004 Da klipper du ledningene på nye vifte helt ved kontakten og lodder farge på farge med den gamle vifta sin kontakt og kobler det på skjermkortet ditt. Sjekk at det er god kontakt mellom gpu og kjøler. Har du brukt goop?.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå