Gå til innhold

ABIT KV8-MAX 3 (HJELP!)


dejanV

Anbefalte innlegg

Skal hjelpe en kamerat med å fikse en pc.. Han har ABIT KV8-MAX 3,AMD Athlon 64 3000 +,Corsair Value S PC3200 DDR-DIMM 1024MB (dual pack), og en Samsung SpinPoint P80 160GB S-ATA...

Det som skjer er at når han starter opp dataen,så piper den vilt...Han har sjekket alt av kabler,minne osv. Alt er koplet riktig til..Han får ikke BIOSen opp en gang...

Hva kan være feil?

 

Setter stor pris på raske svar! På forhånd takk...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå får han kommet inn i BIOSEN,men den finner ingen HDD!Alle ledningene er tilkoplet...WinXP finner heller ikke disken når han skal installere drivere til HDDen.

 

(en ting jeg glemte å si:Når han prøver å gå ut av BIOSen og ta SAVE AND EXIT,så henger PCen seg)

 

Hva i huleste er feil?

Lenke til kommentar

RAM-en funker...BIOSen sier at den har funnet 1024 MB ram...Men hdden blir ikke funnet.det er hovedproblemet tror jeg...

Jeg har selv en Western Digital Caviar 120 GB S-ATA,som har 3 tilkoplinger (2 for strøm,og 1 for data) Den ene strøminngangen måtte ha en slags konverter,og den andre er sånn vanlig strømkontakt (4-pin) som på vanlige hdder. Hans hdd har ikke den "vanlige" typen..bare de to.. Har sjekket om det sitter en deksel helt til høyre på hdden,men det var ikke noe der. Kanskje hdden har tatt kvelden?

Lenke til kommentar

Ja,det har han...Han fikk formatert diskene,men når han skal legge inn windows,sier WinXP at den IKKE FINNER hdden...haha,men hvorfor finner ikke XP den når den har FORMATERT den?Og den BIOS-greia er fortsatt mysterium...CMOS må resettes når man slår dataen av..

Alle seriøse svar er velkomne!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...