Gå til innhold

Socketfestesett?


Anbefalte innlegg

Jeg har som mange andre på dette forumet bygget vannkjøling selv. Det jeg ikke har komt over iløpet av dette er skrue/skive/fjær-sett der noen sier hvor en kan få tak i dette, billigere enn 150 eller 100 kr + frakt. (Microplex og Netconnection).

 

Det jeg altså tenker er ting som dette settet:

ac21120.jpg

 

Eller dette settet:

festesett.jpg

 

Altså skrue (M3 eller M4), plastskiver som passer, fjær som passer og som gir et skikkelig trykk for å være så liten (kulepenn-fjær er utelukket), gjerne tommelmutter og mutter.

 

Hvem, hva, hvor, hvordan?

 

På forhånd takk

Endret av Kauder
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvem: Jernvareforhandlere, Jernia, Byggmaker osv

Hva: Det du finner

Hvor: Jernvareforhandlere, Jernia, Byggmaker osv

Hvordan: Let! ;)

 

Du finner det meste i forskjellige forhandlere rundt omkring. Nylonskruer finner du hvor du finner vanlige skruer, og muttere finner du hvor du finner skruer. Tommelskruer kan du lage av et plaststykke, som du borrer opp..

 

Det eneste som jeg aldri har funnet, som er sterke nok (selvom jeg har kommet over noen veldig sterke pennfjærer, men tror ikke jeg ville tatt sjansen på det (selv om jeg var dum nok til å foreslå det til noen for en stund siden))

Endret av bamsefar
Lenke til kommentar

Ja, jeg mener du var dum nok til å foreslå det til noen for en stund siden :p

 

Takk for svaret. Tingen er den at jeg har letet rundt mange steder. Har forresten blitt foreslått Astrup for fjærene og plastskivene, så hvis jeg tar meg en tur der skal jeg poste resultatet her!

 

Håper på flere erfaringer! :yes:

 

Edit: Hva bruker du til fjærer da, bamsefar?

Endret av Kauder
Lenke til kommentar
Edit: Hva bruker du til fjærer da, bamsefar?

Vel, bruker de som kom med RBX blokka, siden jeg ikke har hjemmelaget (enda)..

Og når den tid kommer så har jeg et ekstra sett liggende.

 

Men over til saken.

Fikk en liten ide her når jeg satt å tenkte. Vi har jo alle sett hvordan flere og flere har lagt inn fjærer i vannslangene sine, for å forhindre knekk. De hadde jo virket mot sin hensikt om de var myke, så disse fjærene må jo være sterke.

Hvor du får kjøpt de, er jeg ikke helt sikker på, men rørleggersjapper skulle vel ikke være helt bort i natta. Om ikke så kan du jo spørre Diablito2k hvor han kjøpte sine. Så han hadde fjærer inni slangen han brukte i sin nye vanntank i sitt prosjekt.

 

Og angående pennfjærene som jeg foreslo, så tenkte jeg meg ikke godt nok om. Var bare et hint uansett :p

Lenke til kommentar
Og angående pennfjærene som jeg foreslo, så tenkte jeg meg ikke godt nok om. Var bare et hint uansett :p

Hehe, jeg forstår det.

 

Hadde vært best å fått tak i slike...

 

Skal spørre Diablito jeg! Få ham inn her...

 

Diablito, ser du på bamsefar sin siste post?

Endret av Kauder
Lenke til kommentar

Som du har bøyd selv? :wow:

Altså blant annet i dette bildet:

http://www.home.no/korodono/Homemadewaterc...%20(Custom).jpg

 

Uansett, tror nok du finner fjærer om du leter godt nok. Har ikke noe spesielt godt råd hvor, siden det ikke er noe man går rundt å leiter etter til vanlig. Alt utenom fjærer vet jeg 100% at du får i en jernvarebutikk, håper du finner fjærene også. Er en litt stiv pris for det settet, spesielt om man ikke skal ha annet (ifra Microplex).

 

Tar kvelden før jeg gir noen enda værre råd, god natt ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...