Gå til innhold

Nytt prosjekt med xp2400-m


Anbefalte innlegg

Mitt første oc prosjekt er som følger:

 

Asus a7n8x-e deluxe

 

Amd xp 2400-m 35w

 

Mitt gamle ati 9500pro 128 (ikke sperret til 9500, kan gå lett over 9700)

 

Thermaltake volcano 12 extreme(fy f... så heftig den er :thumbup: på full guffe hadde jeg 29c på idle i bios)

 

Geil 512 pc3200 med aliminium heat spreaders

 

4stk kabinettvifter

 

Chieftec BG-01B-B-SL kabinett (faktisk ganske bra kabinett, stilig er det også selv om det er VELDIG laaaangt fra mitt andre pc som er et lianli 75usb :thumbup: )

 

Jeg holder i skrivende øyeblikk med å inst. windows.

Kommer til å legge ut info om hva jeg får av ytelse fortløpende.

 

Hvis noen har noen tips/anbefalinger så bare kom med dem!! :w00t:

 

Bilder kommer også!!!

 

 

:scared: Crazy_Viking :scared:

 

Ps: Fikk netopp min andre 17" lg l1710s, de tar seg veldig godt ut på skrivebordet :thumbup:

 

Edit: mulige skrivefeil

Endret av Crazy_Viking
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Etter mye om og men, har jeg fått prosessoren opp i 2,5ghz, dette fikk jeg ved 200x12,5 og en vcore på 1,725.

 

Er det noen her som kan hjelpe meg med å flashe et connect3d 9500pro? jeg har lastet ned programmet atiflash og en 9700pro bios.

Jeg har lett i forumt , men finner ingen tråder på dette kortet.

 

Hyggelig hvis noen kan gi meg et enkel guide på hvordan man gjør dette!

 

Crazy_Viking

Endret av Crazy_Viking
Lenke til kommentar
9500pro kan ikkje soft/hard-moddes til 9700pro, men 9500np kunne moddes til 9700np... tror ikke du kan gjøre så mye mer med 9500pro kortet ditt enn å overklokke det.

I know..fant fort ut av det, men problemet er at den ikke lar seg klokke.

så jeg må oppdatere biosen på kortet, men fixer det ikke. Det bare står at command/file is not..etellerannet :thumbdown:

Lenke til kommentar
Argh...prøvde meg på 215x12,5 (2687.5mhz)men da stoppet det. Bios starter ikke..må gå ned litt

ikke 213 helle..da blir det 211..kryss alle fingre :thumbup:

ok nå ble jeg litt spooked her :cry: nå funker ikke 210x12,5 lenger..er dette vanlig? det funket jo før jeg prøvde meg på 215... :no:

Nå er jeg nede på 205x12,5=ca 2,57ghz. men jeg må si meg fornyd til nå!

Noe sam har en bedre frekves å klokke på? muliges 11,5x etellerannet??

 

Bare kom med forslag..prøver det meste :thumbup:

Lenke til kommentar

Hmm... Har akkurat samme CPU som deg, eller i alle fall xp-m 2400+ 35w.

Eg heller kom ikkje over 2668mhz. Men min kjøler er litt kokko påsatt pga at festet ikkje passa heilt til hovudkortet.

 

Uansett, cpu-en klarer massevis av volt, i alle fall min. Peiste den opp i 2,1V og 215x12,5, det funka, riktignok sæærs ustabil men kom inn i windows og satt der i noken minutta :p

Kjølaren min er forøvrig en Zalman CNPS7000A, artig "liten" sak. Til vanlig ligger eg på 2,4ghz med vifta på silent-mode.

 

Eg trur dessverre at du ikkje kjem noke særlig over 2,7ghz med luftkjøling. :no:

Lenke til kommentar
Hmm... Har akkurat samme CPU som deg, eller i alle fall xp-m 2400+ 35w.

Eg heller kom ikkje over 2668mhz. Men min kjøler er litt kokko påsatt pga at festet ikkje passa heilt til hovudkortet.

 

Uansett, cpu-en klarer massevis av volt, i alle fall min. Peiste den opp i 2,1V og 215x12,5, det funka, riktignok sæærs ustabil men kom inn i windows og satt der i noken minutta :p

Kjølaren min er forøvrig en Zalman CNPS7000A, artig "liten" sak. Til vanlig ligger eg på 2,4ghz med vifta på silent-mode.

 

Eg trur dessverre at du ikkje kjem noke særlig over 2,7ghz med luftkjøling. :no:

Nei jeg tror heller ikke at jeg kommer over 2,7. men ikke pga luftkjøling. har ikke sett cpu over 49c enda

Lenke til kommentar

Kan noen gi meg et godt svar på hvorfor jeg ikke får klokka min cpu så høyt med mitt dfi nfII ultra 2lanparty som med asusn a7n8x-e deluxe?

 

Jeg prøver meg på samme frekvenser, men den bare nekter å starte.

 

Jeg kjører samme ram(geil3200) og bedre strømforsyning på dfi kortet.

Etter det jeg har hørt er dfi kortet det noe av det beste du får til oc!!??

 

På ausuen kom jeg opp i 2625mhz, men på dfi kommer jeg ikke over 2400 :(

 

Merkelige greier...

 

Takk for alle svar

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...