Gå til innhold

Kjøpe potmeter, hvor?


Anbefalte innlegg

Er på utkikk etter hvor jeg kan kjøpe ett potensiometer. Det skal være på 1k Ohm, men bør tåle en del watt, 5-10, ca.

Noen som vet hvor jeg kan finne? Trodde Clas Ohlson hadde, men jeg finner det ikke i katalogen deres, og på elfa fant jeg bare småpot-metere som ikke tåler èn watt engang..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
bil tema har, og de fleste elektro butikker

Bil tema? Biltema du tenker på? Nei, de har ikke. De har faktisk ingen eltro-komponenter idet heletatt.

"De fleste elektro butikker?" Spesifiser?

 

hammar hadde bare slike pot som er beregnet på LCD display, ergo tåler de nesten ingen strøm. Tror de tålte 0.1Watt om jeg ikke husker feill.

Lenke til kommentar
Er på utkikk etter hvor jeg kan kjøpe ett potensiometer. Det skal være på 1k Ohm, men bør tåle en del watt, 5-10, ca.

Noen som vet hvor jeg kan finne? Trodde Clas Ohlson hadde, men jeg finner det ikke i katalogen deres, og på elfa fant jeg bare småpot-metere som ikke tåler èn watt engang..

Hva skal du bruke pot'en til? En annen type regulering kan kanskje lønne seg når det tydligvis skal svies av litt effekt?

Lenke til kommentar
Er på utkikk etter hvor jeg kan kjøpe ett potensiometer. Det skal være på 1k Ohm, men bør tåle en del watt, 5-10, ca.

Noen som vet hvor jeg kan finne? Trodde Clas Ohlson hadde, men jeg finner det ikke i katalogen deres, og på elfa fant jeg bare småpot-metere som ikke tåler èn watt engang..

Hva skal du bruke pot'en til? En annen type regulering kan kanskje lønne seg når det tydligvis skal svies av litt effekt?

Jeg skal bruke den til en turtallsperre til en moped. Greia er at man hvis man kobler på en motstand fra kabelen som går fra CDI-en til Coilen til jord, vil CDIen gi færre tenninger til tennpluggen, og mopeden vil få en slags hastighetsplombering. Denne skal styes av og på med en bryter, slik at man kan sette den på om politiet vil skjekke om mopeden går så sakte som den skal. :)

Grunnen til at jeg ikke kan bruke en fast motstand, er at motstanden må tilpasse til hver enkelt sykkel, og dette trenger jeg et potmeter til.

Hvis det da ikke finnes andre alternativer?

 

Skjema:

 

turtallsperre.jpg

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...