Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Tenkte at jeg skulle lage en litt ekstra fin boks å ha HDer i inni PC'en. Ideen begynte med bare å bruke masse vinkeljern for å gjøre hdene enkle å ta ut og inn. Altså ikke noe skruer og siden mot døra skal være åpen slik at jeg kan ta hd ut på en enkel måte! Og lage en ENKEL lukke mekanisme, slik at de ikke faller ut FOR lett.

Her er ca. slik jeg vil at sluttresultatet skal bli (tegnet i Flash):

hdbox.jpg

Jeg skal ha litt skruer i denne for å stive opp, M-skruer ca 2-3 mm, i tillegg til araldit. Det skulle holde håper jeg. Til oppheng skal jeg bruke vinkler:

vinklerlite.jpg

Jeg vet ikke helt hvordan dette skal gjøres men det kommer etter hvert. Det skal nemlig henge under cdrom og diskettstasjon som dere ser her. Hd er skal ha kabler rett bakover (standard alignment) og henge under de hullplatene på bildet. (ja det blir ryddig der etterpå, dessuten er bilde noen månder gammelt).

 

Skal bruke noe restplexiplater jeg fant på jobb. Jeg tror det blir akkurat nok. Verktøy har jeg nok av:

tools04lite.jpg¨¨tools01lite.jpg

 

Skal pusse plexien matt og sette i blå LEDs, håper på en FET effekt derfra!

 

Har begynt litt allerede, skal ned og sjekke til aralditen!

Update i kveld forhåpentligvis!

 

Edit: Tok bort ett stort bilde

Endret av aeinstein
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har oppdatert det første bildet, jeg hadde glemt den halve sideveggen.

 

Jeg har også gjordt litt:

klem%20baklite.jpg

 

klem%20foranlite.jpg

Har limt sammen noen delene med araldit. Skruene kommer senere. Da skal jeg bore , ta araldit på skruene eller i hullet og dytte/skru inn skruen :) .

Her er to bilder da de nesten falt sammen (se sort strek som skal være skjult egentlig :p ):

baklite.jpg¨¨foranlite.jpg

 

Men det ser jo bra ut. Hullene er forresten til lufting, tror jeg skal ha flere... noen tips til om det er noe poeng??

 

Har nå fått ut en varmeovn i verkstedet så aralditen skal tørke fortere. Tørketiden er VELDIG (5 min til døgn :scared: ) avhengig av temperatur. Så nå blir det fart på sakan.

 

Mitt lille Ixus 400 har forresten tatt kvelden.... ikke mer batteri... lader er 1 mil unna. Blir ikke mer bilder i kveld....

Lenke til kommentar

Tror ikke jeg skal lage noe med vann nei... men det er kanskje det beste.... Har tenkt på vannkjøling en del, men det er mye bry og luft er godt nok for meg.

 

Enkelt og greit: KONGE!

Takker :)

 

nikk0 og Zipp0:

Det blir et veldig brukervennlig design ihvertfall håper jeg. Håper jeg kan gi noen noen ideer!

 

Får ikke fortsatt før i morgen(lørdag)

Lenke til kommentar

Hjelpes meg så mange som skriver til meg... he he... ;) Neida, jeg fortsetter:

 

Jeg fant ut at når jeg hadde limt sammen plexiplatene så var hele greia DØNN STIVT, det rikket seg ikke i det hele tatt, konklusjon: araldit limer veldig bra!

Den ble til syvende og sist litt for stor, men men ... og jeg valgte som dere ser over 3 HD plasser i stendenfor planlagte 4 plasser pga pleximangel...., trenger ikke mer på LANG tid uansett! Borret 4 hull bak til LEDS :p , blå LEDS :thumbup:

Her er den før opphenget er på:

HD%20skuff%20014liten.jpg

.

HD%20skuff%20015liten.jpg

.

Med 'brakettene' ble det slik:

HD%20skuff%20016liten.jpg

.

HD%20skuff%20018liten.jpg

.

Det var jo til å bli fornøyd med :D Jeg fikk litt plassproblemer i PCen, men det gikk seg til. Rydde litt :roll:

 

Slik ble det seendes ut:

HD%20skuff%20019liten.jpg

(Ny 400W PSU med 120 mm vifte -stille- :yes: )

.

HD%20skuff%20020liten.jpg

.

Og ett bilde av pcen på skrå:

HD%20skuff%20024liten.jpg

 

Jeg likte i hvertfall at det var enkelt å ta ut HDene og lyset fra leds blir bedre gjennom plexi!

Ferdig :w00t:

Hva syns dere? :p

Lenke til kommentar
Menne, denne hdd-brønnen, hvordan skal hddene kjøles?

Jeg sa det ikke :blush: Hvis du ser på det 3. siste bildet så er det ei vifte der, som er tatt av en gammel psu og kjører på 7V og lager INGEN :D lyd. På bildet er den faktisk i gang :yes:

 

Worklog ja, kanskje jeg burde pælma opp det også, men 500+ bilder blir vel i meste laget vel?

Kanskje prioritere..... men sjekk sign nå, har lagt inn tinga mine, bare at bildene over er de definitivt mest oppdaterte :p De andre på siden min er..... 6 mnd gamle :wee:

Lenke til kommentar

Jeg beklager så meget at jeg ikke fikk mekka worklog (det skal vel strengt tatt under casemods siden det allerede er ferdig?? på den annen side blir jeg aldri ferdig med det! Det skjer alltid noe nytt), men det blei liksom ikke noe... Skal se om jeg får ut noe av de gamle bildene mine!

 

Takk for alle gode ord :yes:

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...