Gå til innhold

Hvorfor spille dataspill?


Anbefalte innlegg

en aldri så liten historie jeg forteller til de som sier at jeg er så usosial:de andre folka i klassen min sier nesten hele tiden "ååå, nå skal jeg drekka meg dritaaa"

noe så idiotisk tenker jeg.

siden de fleste drikker i klassen min og jeg ikke gidder å drive med noe slikt tull, så ender jeg opp foran PC'en og gir en lang marsj i de andre.

 

og jeg er helt enig i hva dere andre sier, det er akkurat det samme som å se på TV eller noe annet tidsfordrivende.

 

Helt enig, men noen ganger kan man jo ta seg en fest, men ikke kver einaste fridag :yes:

Endret av Thorsen
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fotball og idrett generelt har et element av trening i seg som man nok ikke kan si at dataspilling har. Så rent fysisk har nok idretten en merverdi utover selve aktiviteten som dataspilling nok ikke kan skilte med..

 

Ellers er jeg helt enig i at i sammenligning med drikking, tv-titting og andre mer eller mindre lavpanna aktiviteter kommer gaming godt ut..

Men dette forumet er kanskje ikke det rette stedet for et balansert syn på denne saken? Alle her er vel positive til dataspill?

Lenke til kommentar

Jeg spiller spill for å drømme meg bort :love::yes:

 

De virkelig gode spillene som man lever seg fullt og helt inn i, kan jo forandre deler av livet ditt, eller hvertfall synet på forskjellige aspekter ved livet.

 

For meg blir det mest naturlig å sammenligne med en god film eller bok. Det å ta del i/være en del av en reise/opplevelse/sinnstemning........

 

Virkelighetsflukt?

Lenke til kommentar
Vel for å snu på spørsmålet, hvorfor samles 22 voksne mennesker på en gressplen for å sparke en ball pokkerivold og så springe etter den for å spenne den enda en gang. Slik holder de på i 90minutter og attpåtil får de som er flikest til å spenne ballen millioner av kroner for dette. Og ikke nok med det, rundt denne gressplanen er det ofte bygd store tribuner der tusenvis av mennesker har betalt for å se på at 22 voksne menn spenner en ball.

 

Og folk sier at Pc spill er bortkastet tid :green:

No e jo fotball ein god del meir sosialt enn dataspill da!!!

Du kan ikke si at å spille er usosialt heller da.

Du kan spille mot folk over hele verden.

Er det usosialt?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...