Gå til innhold

MSI D-Led - Hva betyr de ?


Anbefalte innlegg

MSI har på sine hovedkort en funksjon kalt D-Led, 4 lys dioder, som skal være med på å hjelpe til i feilsøkings prosessen. Har nå prøvd å finne informasjon om hva de ulike kombinasjonene av grønt lys/rødt lys betyr, og i min desperate jakt på denne informasjonen spør jeg nå her.

 

Håper det er noen som kan hjelpe.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Takk. Utifra diodene å dømme ser det ut til at jeg nå har ett hovedkort mindre. Henger seg under det som i manualen kalles 'early chipset initialisation' + kontinuerlig pipe lyd fra pc speaker.

dette kan ha noe med ramen din å gjøre. har selv et msi kt3 ultra-2 og har hatt den feilen mange ganger. "kjøpte" ny ram (fikk ny ram av komplett) og satt inn, no problem. :D bare å prøve.... prøv også å reset biosen din....

 

har selv den bracketen... konge bracket :w00t:

Lenke til kommentar

Vel, det er ikke mitt hovedkort, er jobben sitt. Men likevel, selvsagt irriterende.

 

Det som irriterer meg mest er at det kan være min feil at det hovedkortet nå tilsynelatende har tatt kvelden. Skulle bytte cpu vifte, og kan nok dessverre ha kommet borti noen komponenter/elektroniske baner på hk'et og dermed muligens laget en kortslutning.

 

Sukk, hater å skru i pc :no:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...