Gå til innhold

Momsrefusjon ved eksport


Anbefalte innlegg

Drar til Singapore til sommeren for å studere. Har hørt noe om man kan få refundert momsen på dyrere ting om man flytter til utlandet for en lengre periode. Tror det blir kalt for "kjøp før eksport". Noen som kan fortelle meg mer om dette? F.eks hvordan man praktisk gjennomfører dette, eller hvem jeg kan kontakte for mer informasjon?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

du kan snakke med nærmeste tollstasjon. du kan trekke ca 14% av varens verdi (er ikke helt sikker på om summen stemmer). men når du kommer tilbake, så må du ut med en sum, men jeg er ikke sikker på hvor mye det er.

men det kan du ordne. si at utstyret er på "transitt" (mellomlanding) eller du kan smugle det med deg tilbake, bare "glemme" å gi beskjed om at du har med deg utstyret hjem igjen

 

ta vare på ALLE kvitteringer, og ikke stol på noe av det som blir SAGT. få alt skriftlig. pass på at du merker utstyret også. kan lett forsvinne noe under transport

Lenke til kommentar

Ved kjøp av varer i Norge, kan du få refundert mva. på varen du har kjøpt. Det er et skjema som skal fylles ut delvis av deg og delvis av selger. Dette skjemaet tar du med deg og viser når du drar ut av landet, viser det til tollen og får et stempel.

 

Deretter kan evt. utsalgstedet refundere mva. til deg.

 

Men husk; Du må ha bostedsadresse i utlandet, og hvis du vil ha pengene overført til konto, må du ha konto i en norsk bank.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...