Gå til innhold

Logitech diNovo Media Desktop


Anbefalte innlegg

Har nettopp bestilt meg en sånn fra MPX, og lurte på om noen har erfaring de produktene? Synes i alle fall d ser heeelt rått ut da, og gleder meg som en unge til jeg får d!!

 

 

Setter stor pris på synspukter/erfaringer osv!

 

 

 

Espen

 

 

PS: en link til produktet, MPX

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det finnes nok av tråder om denne pakken. Bruk søkefunksjonen.

 

Kort oppsumering fra meg:

 

Tastaturet er helt sinnsykt bra på alle måter. Synd det ikke er i metall - det hadde vært kronen på verket.

 

Mediapaden er OK, men jeg har egentlig aldri brukt den. Tastene på den skulle vært større (normal størrelse)

 

Musen er dårlig, slik som alle andre trådløse mus er. OK til windows-bruk, men til spilling duger den ikke særlig.

Endret av GeeZuZz
Lenke til kommentar

Har dette jeg også. Kan nevne det jeg synes.

 

- Tastaturet er det beste jeg har brukt til dags dato (og jeg har prøvd mange).

- Musen er den beste trådløse jeg noen gang har prøvd. Vet at noen klager på den, men jeg merker ikke til noe av det som klages på. Jeg synes den duger meget godt til spilling.

- Mediapaden har jeg ikke brukt så mye, men den er kjekk som fjernkontroll osv. Kalkulator er det også på den.

- Noe av det beste er at det er bluetooth. Det betyr også at du kan kople til mobilen og overføre filer osv.

 

Konklusjon: et av de bedre kjøpene jeg har gjort.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

kan noen fortelle meg om hvordan entertasten på dette tastaturet er?

 

de offisielle bildene fra logitech viser en "liten" entertast, som ligner på de man finenr på noen laptop-tastaturer..

 

da dinside.no testet tasturet, var entertasten stor...

 

varierer dette, noen som vet?

 

-Frode

Lenke til kommentar

Jeg har foreløpig bare én negativ ting å komme med om diNovo'en. Jeg synes det tar litt lang tid før maskinen får kontakt med musa når jeg booter opp Windows XP. Samme greia hadde jeg med Microsoft's BT-mus, men da gikk det enda treigere. Har siste Set-point versjon. Kanskje det er noe man bare må regne med på disse BT-musene?

 

Ellers er jeg strålende fornøyd. Tastaturet er utrolig godt å skrive på og designet er nydelig!

 

:thumbup:

Lenke til kommentar

Her er min erfaring etter nå lengre tids bruk:

- Tastaturet er supert. Ingenting å klage på, nesten. Se ned

- Mediapadden er bra, men brukes sjelden. Kjekk å ha som kalkulator og som fjernkontroll for høytalerene når jeg ligger i sengen og ser på TV og har musikk på fra PCen samtidig. Musikk i pausene ;)

- Musa er helt perfekt. Deilig i spill og Windows

 

- Hele forrige uke så fucket driverene seg slik at for hver gang PCen startet opp så gjenoppdaget den musa på nytt og den måtte derfor stilles inn på nytt igjen, for HVER restart. Sluttet med det i dag

- Ca en gang i måneden totalt så slutter hele BT-greiene å fungere og du må koble på vanlig mus og tastatur igjen og reinstallere driverene

- Oppstartstiden fra PCen dine er operativ til du faktisk kan bruke musa er lang. Men det er egentlig ikke noe problem og jeg har i det siste begynt å takke meg selv for at den i det hele tatt finner musa og at det er mulig å bruke PCen.

- Batteriindikatoren for tastaturet ville ikke fungere for noen dager siden så jeg slet i en halvtime før jeg kom på at det kanskje var en softwarefel og fikk byttet batterier

- F-tastelås er en irriterende knapp. Pass på å ikke treffe den når du vil trykke Escape

- Venstre CTRL-knapp er fullstendig ubrukelig i spill. Når du bruker WASD greier du ikke å trykke ned knappen skikkelig så den kan du bare glemme

- Hele tastaturet krever mye tilvennig. Du må trykke mye hardere på det enn vanlig og det er egentlig bare litt vanskelig i starten. Du venner deg til det tho.

- Rimlig lydløst :)

- Ser utrolig fett ut på pulten min

- Musa varer ca 3-4 dager tror jeg før den går tom

 

Konklusjon: DIGG tastatur&mus. *Store* driverproblemer som skaper trøbbel over en gang per uke. Ingen CTRL-tast. Plassbesparende og fint. Ikke verdt 2000kr pga driverproblemene, men ellers er det flott. Anbefales allikevel :)

Lenke til kommentar
Her er min erfaring etter nå lengre tids bruk:

- Tastaturet er supert. Ingenting å klage på, nesten. Se ned

- Mediapadden er bra, men brukes sjelden. Kjekk å ha som kalkulator og som fjernkontroll for høytalerene når jeg ligger i sengen og ser på TV og har musikk på fra PCen samtidig. Musikk i pausene ;)

- Musa er helt perfekt. Deilig i spill og Windows

 

- Hele forrige uke så fucket driverene seg slik at for hver gang PCen startet opp så gjenoppdaget den musa på nytt og den måtte derfor stilles inn på nytt igjen, for HVER restart. Sluttet med det i dag

- Ca en gang i måneden totalt så slutter hele BT-greiene å fungere og du må koble på vanlig mus og tastatur igjen og reinstallere driverene

- Oppstartstiden fra PCen dine er operativ til du faktisk kan bruke musa er lang. Men det er egentlig ikke noe problem og jeg har i det siste begynt å takke meg selv for at den i det hele tatt finner musa og at det er mulig å bruke PCen.

- Batteriindikatoren for tastaturet ville ikke fungere for noen dager siden så jeg slet i en halvtime før jeg kom på at det kanskje var en softwarefel og fikk byttet batterier

- F-tastelås er en irriterende knapp. Pass på å ikke treffe den når du vil trykke Escape

- Venstre CTRL-knapp er fullstendig ubrukelig i spill. Når du bruker WASD greier du ikke å trykke ned knappen skikkelig så den kan du bare glemme

- Hele tastaturet krever mye tilvennig. Du må trykke mye hardere på det enn vanlig og det er egentlig bare litt vanskelig i starten. Du venner deg til det tho.

- Rimlig lydløst :)

- Ser utrolig fett ut på pulten min

- Musa varer ca 3-4 dager tror jeg før den går tom

 

Konklusjon: DIGG tastatur&mus. *Store* driverproblemer som skaper trøbbel over en gang per uke. Ingen CTRL-tast. Plassbesparende og fint. Ikke verdt 2000kr pga driverproblemene, men ellers er det flott. Anbefales allikevel :)

hmm..

 

har bestilt tastaturet.. men angående driverproblemer;

er dette noe alle opplever?

ser ikke noen grunn at slikt skal oppstå helt vilkårlig, ettersom pc-en faktisk ikke innhar fri vilje..

 

3-4 dagers levetid på musa før du trenger å lade den synes jeg høres bra ut.. oppladbar er vel stikkordet her..

Lenke til kommentar
Det finnes nok av tråder om denne pakken. Bruk søkefunksjonen.

 

Kort oppsumering fra meg:

 

Tastaturet er helt sinnsykt bra på alle måter. Synd det ikke er i metall - det hadde vært kronen på verket.

 

Mediapaden er OK, men jeg har egentlig aldri brukt den. Tastene på den skulle vært større (normal størrelse)

 

Musen er dårlig, slik som alle andre trådløse mus er. OK til windows-bruk, men til spilling duger den ikke særlig.

Er musen dårlig?

Mx900 er jo konge bra!

Lenke til kommentar

Jeg kan ikke si at jeg har hatt så noe driverproblem. Det er kankje bare å installere de riktig.

Dette virket for meg --> installere cd'en som kommer med tastaturet --> og installler den nye driveran (setpoint 2.11).

 

Personlig så har jeg ingen problemer med ctrl tasten i spill... Blib kankje handen din ikke er stor nok? :D

Lenke til kommentar

Musen er dårlig ja. Ikke merkbart bedre enn andre trådløse mus jeg har hatt fra Logitech. Når jeg har en MX300 liggende ved siden av kan jeg med sikkerhet si at det er STOR forskjell. Den fungerer greit til windows bruk da, men selv i windows har jeg mest lyst å bruke MX300...

 

Ang driverproblemer: Jeg har ikke like masse problemer som Blib. Det har hendt at mus og tastatur har sluttet å fungere. Løsningen har da som oftest vært å koble til på nytt (trykke på knappene på hub og enhet), ta ut og inn batteri, ta ut og inn usb-kabel, og/eller restart av maskin. Dette skjer ikke ofte - har vel skjedd en gang de siste 2 månedene.

 

Merk at du ikke trenger å installere drivere, og disse problemene vil du nok ikke oppleve da.

 

Hver gang du starter windows/starter opp fra standby tar det ca 5 sekunder å koble til enhetene (fra du trykker på en knapp). Ikke noe stort problem, spesielt med tanke på at hvis du begynner å skrive på tastaturet før det er koblet opp, så kommer all teksten frem når det er koblet opp (du trenger altså ikke å vente med å begynne å skrive).

 

Har ingen problemer med ctrl-tast jeg heller, men er enig i at F-tastelåsen kan skape mye frustrasjon!

Endret av GeeZuZz
Lenke til kommentar

etter å ha prøvd ut det nye dinovo-tastaturet mitt må jeg si meg fornøyd...

 

tastene er som på en god laptop, av klasse...

 

men en ting irriterer meg;

mellomromtasten er slarkete i forhold til resten av tastene som er neten lydløse...

er det flere osm har dette problemet, eller må jeg sende inne hele greia?

Lenke til kommentar
Jeg sleit veldig med mellomromtasten til å begynne med. Må trykke på midten for at den skal registrere at jeg har trykket, hvis jeg trykker med samme kraft som på resten av tastene.

 

Og det stemmer at den lager litt mer lyd. Høres egentlig likt ut som på et vanlig tastatur.  :(

hmm.. da kan det se ut som flere dinovo-tastaturer har samme problemet..

 

men jeg må si som deg, at jeg aldri har opplevd at andre tastaturer har hatt en "stille" space-tast...

 

tastaturet blir bare bedre å bedre, jo mer vant jeg blir til det.. glimmrende respons på tastene, aldri prøvd et så bra tastatur før..

 

forresten, noen som vet hvor lenge musa må lade første gangen.. stått her å blinket grønn i 3 timer nå..?

 

edit: det tok 4 timer å lade den helt opp...

Endret av komode
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

er det flere som må koble til tastatur/mediapad på nytt etter at pc-en har vær t i sleep-mode...?

 

dette er da en utrolig irriterende driverfeil, og ja, jeg har de nyeste driverene..

forøvrig er det kun etter å ha vært i sleep-mode at det blir krøll med bluetooth-tilkoblingen... ellers fungerer alt prikkfritt..

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

iTunes er støttet, men du kan ikke få opp noe info om sangen som spilles i displayet eller noe. iTunes er støttet såpass at du kan starte opp iTunes fra tastaturet og bruke knapper som f. eks "Start", "Stop", "Neste" osv.

 

Hvis du spiller av en film i MediaPlayer kan du opp info om den i displayet, men det er egentlig veldig lite som du kan få til å dukke opp der.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...