Gå til innhold

Avslåing av Norton Antivirus 2003

Gjest

Anbefalte innlegg

Skrevet

En analyse av Norton Antivirus 2003 hos meg, viste at den totalt brukte 14,7 MB. Til min bruk så holder det å starte Norton Antivirus on demand. Jeg slo derfor av Auto-Protect, og tok bort haken for at Auto-Protect skal kjøres i gang under oppstart av Windows. Tilslutt restartet jeg PC'en, men _FREMDELES_ kjørte følgende NAV-prosesser:

- ccApp.exe

- CCEVTMGR.EXE

Disse to tok tilsammen 13,1 MB. Jeg fant ut at jeg kan kverke CCEVTMGR.EXE manuelt ved å stanse service'n Symantec Event Manager. ccApp.exe kan jeg også hindre å kjøre under oppstart i System Configuration Utility.

Jeg er misfonøyd med at disse prosessene kjøres på tross av at jeg har gjort det du skal etter boken for at Norton Antivirus 2003 ikke skal kjøre.

Det jeg trenger er vel egentlig en ren on demand virusscanner. Noen som har en anbefalling å komme med?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

ccApp.exe

Process Name: Common Client CC App

Description: Associated with Norton AntiVirus 2003, which runs auto-protect and email checking facilities. Without this service, both facilities cannot function correctly.

ccevtmgr or ccevtmgr.exe

Process Name: Symantec Event Manager Service

Description: Program associated with Norton AntiVirus 2003/4. The program is responsible for keeping track of all events that occur within the previously-mentioned products and then writing the details of those events to the Activity Log.

Antivirus uten realtime er så godt som ubeskyttet ,kan ikke anbefale det .

Har selv etter å ha benyttet Norton i 6år gått over til andre AV produkter

pga ressursbruken .

Brukte AVG 6.0 free versjon et års tid , anbefales .

Bruker lite ressurser med real time protection.

http://www.grisoft.com/us/us_dwnl_free.php

Kjører nå E-trust EZ fra Computer Associates som det ble en avtale mellom Microsoft og CA om å tilby et års fri abonnement for xp brukere .

Denne er jeg veldig fornøyd med (realtime for filer og mail ).

Bruker to prosesser VetTray.exe 3000K og VetMsgNT 1216K .

Har også firewall inkludert , men har ikke installert denne da jeg har

hw-firewall .( custom install kun AV )

http://www.my-etrust.com/microsoft/index.c...FA4DBA2F69AD346

Skrevet

Prøv Nod32, her er det superlett å deaktivere auto-skanningen, og heller bare bruke on-demand skanneren. Den er meget rask også.

Nå er forsåvidt Nod32 auto-skanneren så lett på ressursene at det nesten ikke er vits å slå den av.

www.nod32.com

JL

Skrevet
Selv om man skrur av real time scanningen vil jo prossene/programmene ligge loadet i minnet da .

...

Ja, selve programmet blir liggende resident i minnet, men real-time scanningen er den som tar ressurser.

Jeg sjekket prosessene i Task Manager, og NOD32 brukte da totalt 5 MB med sine 2 prosesser. Avslutter man programmet som ligger i Systray, forsvinner den ene prosessen. Da tar NOD32 to-tre MB etterpå, det tror jeg de fleste kan leve med.

Man kan selvfølgelig stadig høyreklikke på en folder for å få scannet den med on-demand scanneren.

Men jeg vil også si at jeg merker ingen forskjell om NOD32s real-time scanner er aktivert eller ikke. Det er mer enn hva jeg kan si om Nortons...

JL

Skrevet

Sant det , jeg merker heller ikke at CA's eTrust EZ er loadet og real time er aktiv.

3000K + 1200K er en liten minne pris å betale for å være beskyttet .(all the time)

Norton= :thumbdown:

Skrevet
Norton=  :thumbdown:

Helt enig.

Norton har virkelig rota seg bort i det siste. Skikkelig bloatware.

Man skal ikke se seg helt blind på hvor mye minne antivirusprogrammet bruker. Det har mye å si hvor effektivt selve real-time scanneren er, hvor godt programmert den er.

eTrust virker å ha fått det relativt bra til.

Selv om historikken hos Virus Bulletin ikke er den aller beste:

http://www.virusbtn.com/vb100/archives/pro....xml?etrust.xml

Men grei nok.

JL

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...