Gå til innhold

BIOS problem Insp. 8200


Anbefalte innlegg

Har nettopp kjøpt en dockingstasjon til min jobb pc, en Insp 8200. Har hatt en del problem med at pc'en plutselig "henger" og jeg må starte på nytt (har mistet en del arbeidstimer :mad: )

 

For å løse problemet så tenkte jeg at kanskje en Bios oppgradering ville hjelpe. Problemet er bare at pc'en selvfølglig fikk ett illebefinnene mitt i oppgraderingen og nå har den erklært seg selv som død :cry: . Når jeg trykker på startknappen så lyser den opp i 2-3 sekunder før alt slukner igjen.

 

Noen som har noe ide hva jeg kan gjøre for å få gang på pc'en igjen? Har sendt melding til dell, men har ikke fått noe svar enda.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Der har du nok noen problem ja. Din gamle bios er slettet og din nye er ikke helt kopiert in i bios brikken. Altså alt som styrer hardwaren din er borte... :no:

Du må få inn biosen igjen, men eneste måten å få gjort det på er å starte maskinen...når ikke det går er man like langt. Din eneste sjangse er hvis Dell har myligheten å "flashe" biosen din utenifra... men med kompetansen som sitter hos Dell skulle det ikke forundre meg om de sier at du må skifte hele hovedkortet... :thumbdown:

 

Lerun

Lenke til kommentar

10 poeng når det gjelder dine antakelser om Dell. Ifølge teknisk avdeling så må sannsynligvis hele hovedkortet byttes ut og det vil koste den nette pris av 6900,- eks. mva. :mad: Mao så kan jeg begynne å se etter ny pc.

Lenke til kommentar

Dell...ja..Dell..huff. Hadde samme problem med dem men da gjaldt det min firewire kontakt. Fått dårlig kontatkt, egentlig er det bare å lodde den av og smelle på en ny, men kalarer Dell det neida...Bare jeg hadde fått tak i lignende kontakt kunne jeg gjort det selv. Dell ville ha 9000.- for å fikse problemet mitt, løsningen deres var et nytt hovedkort...Dritt og dra, 9000.- for en kontakt...HELL NO!

 

Kanskje duy vil selge meg grafikk kortet ditt da :-)

 

Har 8200 selv, men med Gf4 440 Go....

 

Lerun

Lenke til kommentar

Oi, tror du Dell bruker så dyr løsning for sine bærbare... :no:

 

Nei, de er nok permanent loddet til hovedkortet, men det er jo bare å dra fram loddebolten. Fikle og herje til man får den av, så kan man flashe promen hvis man kjenner noen med en prom skriver da...så er det bare å lodde den på igjen... OBS sier du at den sluttet å fungere...nei det var da rart...det skal jo teoretisk sett være mulig så lenge man er flink til å lodde. :dribble:

 

hamas: Hvis den hadde vært ny kunne jeg ha gitt 1200 for den, men ettersom den ikke er det så hva med et sted mellom 500-600.

 

Lerun

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...